شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش رئیس دفتر روحانی درباره استعفای روحانی

 

محمود واعظی، رئیس دفتر  حسن روحانی،  در واکنش به درخواست جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ها برای استعفای حسن روحانی از مقام ریاست جمهوری اعلام کرد که وی « چنین چیزی را نشنیده‌ است.»

به گزارش سایت خبری جماران، رییس دفتر روحانی، روز جمعه ۱۵دی، درباره بیانیه‌ برخی از دانشجویان دانشگاه‌های ایران مبنی بر «استعفای رییس‌جمهور و برگزاری انتخابات زودهنگام و انتشار آن در برخی از سایت‌های منتقد دولت»،‌ گفت: «من چنین چیزی را نشنیده‌ام. کسانی که این‌گونه اظهارنظر می‌کنند باید جای پایشان را در  شروع حرکات اخیر در مشهد هم ببینید.»

در پی تجمعات اعتراضی روزهای گذشته که آغاز آن با اعتراض به گرانی و وضعیت اقتصادی با انتقاد به دولت روحانی از مشهد شروع شد؛ برخی  از رسانه‌های داخلی از بیانیه  عده‌ای از دانشجویان مبنی بر «درخواست استعفای روحانی» خبر دادند.

روز ۱۳ دی ماه، روزنامه آرمان در این باره نوشت: «روحانی استعفا بدهد! این جمله در روزهای گذشته بارها به گوش رسید! اما مشخص نبود که از جانب چه شخص یا گروهی مطرح شده است. دلیلی هم که برای این درخواست ذکر شده بود، ادعای ناکارآمدی دولت در حل مشکلات اقتصادی و بیکاری و مسائلی از این قبیل است. در این بین مردم باید هوشیار باشند. آنها روزی ناکام شدند که حسن روحانی با مردم و معترضان درباره وضعیت کشور سخن گفت و اعتراض را حق مردم نامید. پس از اظهارات رئیس‌جمهور بود که اعتراضات در بسیاری مناطق کشور پایان یافت که همین موضوع بیان‌گر تداوم اعتماد به روحانی است.»

این در حالی‌است که در روزهای گذشته، یک نشریه دانشجویی منتقد دولت با نام خبرنامه «صادق» در این‌باره اعلام کرد: «جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در یکصد و پنجاهمین روز از آغاز دولت دوازدهم در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی خواستار استعفای وی و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.»

در این نامه آمده بود:« دانشجویان با تاکید بر عدم تحقق عملی وعده‌ها و شعارهای رئیس‌جمهور و آشفتگی حاکم بر رویکردهای برنامه‌ریزی دولت روحانی، وی را در حل مشکلات واقعی مردم ناتوان می‌دانند.»

همچنین در نامه ذکر شده اشاره شده است: «دانشجویان، لایحه بودجه ۹۷ را نشان‌دهنده جهت‌گیری نادرست برنامه‌ریزی اقتصادی دولت در سال آینده دانستند و حذف یارانه ۳۰‌میلیون نفر، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش مالیات و عوارض را موجب تورم و گرانی مضاعف دانستند.»

در این نشریه از اعتراضات ۹ روز اخیر با عنوان «نافرمانی مدنی و شورش اجتماعی» ذکر شده است و به رئیس دولت در مورد «عواقب این اعتراضات  هشدار داده شده است.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More