شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

واکنش مسئولان دولتی ایران به اعتراضات اخیر مردمی

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روزشنبه، نهم دی‌ماه، به گفته‌های ترامپ واکنش نشان داد. او این حمایت‌ها را فریب‌کارانه و فرصت‌طلبانه خواند و گفت مردم ایران این حمایت‌ها را «چیزی جز ریاکاری نمی دانند».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا،  که روز جمعه ۸ دی‌ماه در یک پیام توئیتری ازاعتراضات مردمی، در ایران حمایت کرده بود،گفت: مردم ایران از فساد رژیم ایران و تلف‌کردن سرمایه‌های این کشور، در حمایت از تروریسم به جان آمده‌اند. وی در این توئیت افزود، که حکومت ایران باید به حقوق مردمش، از جمله آزادی بیان، احترام بگذارد.

رحمان فضلی، وزیر کشور نیز، از مردم خواست تا در تجمعات غیرقانونی شرکت نکنند و اگر قصد تجمع دارند، درخواست دهند تا بررسی شود.

این در حالی است که محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس، نیز در توییترخود، نوشت: طبق اصل ۲۷ قانون‌اساسی، راهپیمایی بدون حمل سلاح، نیاز به مجوز ندارد وازمسئولان خواست تا صدای مردم را بشنوند.

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور،نیزنوشت : "مردم حق دارند که صدایشان با وضوح بالا شنیده شود، ولی درهیچ کشوری این بحران ها در خیابان و بر بستر خشونت حل نمی شود".

احمد توکلی نماینده پیشین مجلس وعضومجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان کرد این اتفاق قابل پیش‌بینی بودوآن را نتیجه سیاست‌های اشتباه صندوق بین المللی پول دانست. وی اقدامات اخیراحمدی نژادرا نیزازعوامل شکل گیری اعتراضات دانست.

ابراهیم رئیسی، متولی آستان قدس رضوی، نیزدرسخنرانی مراسم نهم دی در شهربوشهرگفت: دولت باید موضوع اشتغال وبیکاری مردم راجدی بگیرد وبه دنبال گره‌گشایی ازمشکلات مردم باشد.

وی با تاکید برضرورت وحدت ملی درسطوح مختلف کشور، برای رفع گرفتاری‌های مردم گفت: "دشمن در تدارک فتنه جدید، با سوء‌استفاده از مطالبات به حق مردم است که باید دراین زمینه هوشیاری به خرج داد".

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More