شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

چهارمین هفته اعتصاب بازاریان کردستان؛ انتقاد نماینده مهاباد از دولت

 

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حسن روحانی به دلیل عدم رسیدگی به خواست‌های بازاریان کردستان، گفت،« در صورت ادامه این وضعیت نمایندگان کرد برای استیضاح روحانی اقدام خواهند کرد».

به گزارش  وبسایت «هاژه»، که یک رسانه‌ محلی است، نماینده مهاباد ضمن اشاره به «رای حداکثری مردم مناطق کردنشین به کاندیدای اصلاح‌طلب حسن روحانی»، گفت:« انتظار نداشتیم دولت آقای روحانی جواب مردم کورد و مرزنشینان را با محاصره اقتصادی و مسدود نمودن مرزها و معابر کولبری بدهند».

جلال محمودزاده، همچنین تاکید کرده که «ما نمایندگان کورد مجلس شورای اسلامی ایران در صدد سوال از شخص رئیس جمهور هستیم، اگر نتوانستند ما را قانع کنند قطعا نسبت به استیضاح ایشان اقدام خواهیم کرد و در صورتی که با استیضاح رئیس جمهوری نیز راه به جایی نبریم از مجلس شورای اسلامی استعفا خواهیم داد».

این در حالی است که به گزارش رسانه‌های محلی، روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه، در حالی که اعتصاب بازاریان در کردستان و بخصوص در شهر بانه وارد چهارمین هفته می‌شود،  حضور گسترده نیروهای امنیتی  در سطح شهر به منظور ممانعت از تجمع مردم،‌ همچنان ادامه دارد.

 

نیروی امنیتی بازار بانه

 

همچنین بر اساس این گزارش، در چند روز گذشته اینترنت شهر نیز در طول روز قطع می‌شود.

چندی پیش، رسول خضری، نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اعتصاب بازاریان و مشکلات آنان، قبلا گفته بود که مصوبه دولت در ممنوعیت کولبری و بستن مرزها باعث بیکاری بیش از ۸۰ هزار کولبر و کاسبکار مرزی شده است.

 

کولبران

 

در  پی ادامه بسته‌ماند مرزها، روز شنبه ۱۵ اردیبهشت، نیز بازاریان در شهر بانه در بیست‌و‌یکمین روز اعتصاب به دلیل بستن مرزها از طرف دولت، از بازکردن مغازه‌ها خودداری کردند.

همچنین به گزارش وبسایت حقوق‌بشری «هنگاو»، در بیست‌وچهار ساعت گذشته،  دو نفر دیگر از شهروندان به نام‌های «هژار» و «ادریس امین پور»، بازداشت شده‌اند.

با بازداشت این دو نفر تعداد بازاریان بازداشت‌شده تاکنون در چند شهر کردستان و کرمانشاه به ۲۴ نفر رسیده است. 

اعتصاب بازاریان چندین شهر در استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی و کرمانشاه، از صبح روز شنبه ۲۶ فروردین، در اعتراض به افزایش تعرفه‌های گمرکی و نیز بسته ماندن گذرگاه‌های مرزی با عراق، آغاز شده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More