شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

یونسی: شورای نگهبان مصالح حکومت و مردم را رعایت نمی‌کند

 

علی یونسی، مشاور ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها، از عملکرد شورای نگهبان در قبال تایید یا رد نمایندگان اقلیت‌های مذهبی و قومی انتقاد کرد و گفت که این شورا «مصالح حکومت و مردم» را رعایت نمی‌کند.

علی یونسی در گفت‌وگو با روزنامه شرق که روز شنبه ۱۸ فروردین منتشر شد، به نبود فرهنگ کافی و لازم در مورد اقلیت‌های قومی اشاره و تصریح کرد که «باید تبعیضات مثبت را در مورد اقلیت قومی بیشتر مورد توجه قرار دهیم».

یونسی از تعصبات مذهبی، قومی و محلی به عنوان بلای جان کشور و یک تهدید نام برد و گفت: «وقتی حاکمیت مانند رهبری، رئیس‌جمهوری، ارتش، قوه ‌قضائیه و... در دست اکثریت است، نباید نگران باشیم که به اقلیت‌های قومی، مذهبی و دینی میدان دهیم».

به گفته مشاور حسن روحانی باید برای حفظ حقوق این افراد به عنوان یک ایرانی، اجازه داده شود که در تصمیمات کشور دخیل باشند، تا هم احساس تبعیض از بین برود و هم تبلیغات علیه جمهوری اسلامی خنثی شود.

علی یونسی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره «سپنتا نیکنام» عضور زرتشتی شورای شهر یزد گفت که «واقعاً به صلاح وحدت و انسجام ملی ماست که امثال سپنتا نیکنام‌ها، نه فقط در شورای شهر باشند بلکه شهردار و استاندار شوند».

سپنتا نیکنام، منتخب مردم در شورای شهر یزد، به‌دلیل زرتشتی بودن، با دستور شورای نگهبان از فعالیت در این شورا منع شد و شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری نیز این حکم را تأیید کرد.

وزیر اسبق اطلاعات ایران تاکید کرد که محروم شدن اهل سنت یا اعضای «یک فرقه مذهبی» مانند دراویش «از مناصب و موقعیت‌های اجتماعی، نمایندگی مجلس، استادی دانشگاه، وزارت، استانداری و...» به صلاح «امنیت و انسجام ملی» نیست.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More