شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آرای انتخابات شورای شهر تهران بازشماری نشده است

 

فرهاد تجری، سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی درخصوص روند تجمیع صندوق‌ها و شمارش آرای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: «از آنجایی که آقای چمران نسبت‌به تجمیع آرا ایراد داشت، لذا تجمیع مورد بررسی قرار گرفت، اما به صندوق‌ها و شمارش آرا آنها ورود نشده است».
نماینده‌ی قصرشیرین در مجلس تصریح کرد: «از آن‌جایی که ایرادهای عمده در تجمیع صندوق‌ها بود، تنها تجمیع مورد بررسی قرار گرفت؛ نه بازشماری آرای شعب».
تجری درباره اطلاعیه شورای شهرستان تهران مبنی بر صحت انتخابات شورای شهر تهران، گفت: «این نظر هیأت‌های نظارت و اجرایی شهرستان تهران است، ولی در مرحله بعد معترضان می‌توانند نسبت‌به این تأییدیه به هیأت نظارت استان اعتراض کنند تا وارد فرآیند رسیدگی شویم».
سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد:« اعتراض و شکایت افراد نسبت‌به تأیید شورای شهرستان تهران مبنی‌بر صحت انتخابات شورای شهر قاعدتاً ازسوی هیأت نظارت استان پی‌گیری خواهد شد».

با انتشار گفته‌های فرهاد تجری، قاسم میرزایی‌نیکو، عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: «همان‌طور که آقای تجری گفته‌اند، شمارش آرایی صورت نگرفته که بخواهد پس از آن بازشماری صورت بگیرد و این درحالی است که آقای بادامچی هم نگفته بودند آرای صندوق‌ها بازشماری شده است».
میرزایی نیکو گفت: «در واقع آن‌چنان که آقای بادامچی به‌عنوان رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان تهران، درمورد لزوم بازشماری ۱۰ درصد از مجموع آرای رأی‌گیری انجام شده، در جلسه مشترک هیأت اجرایی و هیأت مرکزی تأکید کرده بود، اما حضار به بازشماری آرا، رأی مثبت نداده و درنتیجه هیچ‌گونه بازشماری آرایی صورت نگرفته است».
عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا خاطرنشان کرد: «به‌طور کلی سه نوع بازشماری آرا در قانون درنظر گرفته شده است. یک مورد همان سامانه و نرم‌افزار وزارت کشور است، مورد دوم مربوط به سامانه‌ای است که در هر صندوق وجود دارد و به بیان دیگر، هر صندوق یک صورت‌جلسه دارد که نماینده وزارت کشور و هیأت مرکزی نیز بر آن نظارت دارند و سامانه سوم هم در اختیار هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و به‌منظور تجمیع آرا لحاظ شده است».
نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: «به بیان دیگر، آن‌چه در راستای بازشماری آرا انجام شده، این است که صورت‌جلسه‌ها با یکدیگر تطبیق داده شود و آقای بادامچی هم تأکید کرده که چنین اتفاقی مبنی‌بر تطبیق آرای صورت‌جلسه‌های مربوط به سه شیوه بازشماری آرا به‌طور کامل و دقیق انجام شده و درنهایت هیچ تغییری در نتایج مشاهده نشده است و به همین دلیل، ریاست انتخابات شورای شهر شهرستان تهران، نتیجه این انتخابات را تأیید کرده است».
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: «هنوز فرصت شکایت برای معترضان وجود دارد و کسانی که شکایت دارند، می‌توانند اعتراض خود را ظرف امروز و فردا به هیأت نظارت استان تقدیم کنند».

محمدرضا بادامچی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان تهران، صبح امروز از تأیید نتایج انتخابات در این حوزه انتخابیه خبر داده بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More