شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ابلاغ مصوبه‌های ضدفساد شهرداری به شهرداران تهران

 

چندی پیش محمدعلی نجفی، شهردار تهران، در نشست فصلی شهرداران، از صدور مصوبه‌های ضدفساد شهرداری خبرداد و آن را خط قرمز خود اعلام کرد. پس از آن بود که مصوبه‌ای به‌منظور  ممنوع کردن  فروش هولوگرام که شهردار پیشین مجوز تراکمش را به بدهکاران شهرداری تهران داده بود، صادر کرد و پس از آن،  صدور دومین مصوبه ۴بندی را به‌منظور جلوگیری از تخلفاتی که در صدور پروانه‌های ساختمانی و در شوراهای معماری و شهرسازی مناطق ایجاد شده بود، در دستور کار خود قرار داد و آن را به شهرداران  ۲۲ منطقه تهران ابلاغ کرد.

دومین بخشنامه ضدفساد شهردار تهران، مستقیماً شورای معماری مناطق را هدف گرفته بود؛ چرا که گفته می‌شود، این شورا یکی‌از منافذ اصلی تخلف در شهرداری تهران است؛ تا آنجا که نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای چهارم و پنجم، بارها در این زمینه تذکر داده بود.

محمد مهدی تندگویان، نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، در مردادماه سال جاری اعلام کرده بود که شهرداری تهران، ۶۰هزار میلیارد تومان بدهی دارد. ۲۰هزار میلیارد آن مربوط‌به مطالبات و ۴۰هزار میلیارد نیز مربوط‌به پروژه‌های ناتمام است.

حال با صدور دومین بخشنامه ضدفساد ازسوی نجفی، شهردار تهران، مهدی حجت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، با اشاره به میزان تخلفات شهرداری، از اجرایی‌شدن این مصوبه می‌گوید.

حجت درخصوص تخلفات صورت‌گرفته در شهرداری گفت: «آمار دقیقی از این‌که چه تعداد تخلف در شهرداری روی داده است، وجود ندارد؛ اما اصل بخشنامه دوم شهردار که به‌تازگی ابلاغ شده، برای برطرف کردن تصورات عمومی درمورد انبوه تخلفاتی است که در شهرداری رخ می‌دهد».
حجت درخصوص چگونگی اجرای این بخشنامه گفت: «هیچ مورد به‌خصوصی در این بخشنامه وجود ندارد. ما از شهرداران مناطق خواسته‌ایم تمام فعالیت‌هایشان در چارچوب قانون صورت گیرد».

او در ادامه، خاطرنشان کرد: «باید تمامی اقدامات صورت‌گرفته روی سیستم قرار گیرد، تا قابل رؤیت و ثبت باشد و هیچ پنهان‌کاری نیز وجود ندارد. این، در واقع خواست مردم است».

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، این بخشنامه هیچ تعللی در خدمات‌رسانی به مردم  تهران ایجاد نمی‌کند.

حجت خاطرنشان کرد: «مردم باید به این باور برسند که وقتی به شهرداری مراجعه می‌کنند، همه‌چیز مطابق با قواعد و شفافیت صورت خواهد گرفت و این تصور که اگر به شهرداری مراجعه کنند، می‌توانند مسائل را به‌گونه‌ای دیگر جلوه دهند و پیچ دهند، با این بخشنامه پاک خواهد شد. در همین راستا، هدف این بخشنامه، شفافیت، صداقت و روشنی در مجموعه فعالیت‌هایی است که در مجموعه شهرداری انجام می‌شود».
به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، شهرداران مناطق، ۱۵روز فرصت دارند تا نسبت‌به صدور آن، واکنش نشان دهند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More