شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعضای هیات نظارت بر انتخابات در بندرعباس استعفا دادند

رئیس و دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان هرمزگان و اعضای هیئت نظارت شهرستان بندرعباس از سمت خود استعفا کردند.

به گزارش ایسنا روز پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت، احمد مرادی٬ رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان هرمزگان با تائید این خبر گفت: « این استعفا در راستای عمل به وعده‌ای است که پیشتر اعلام کرده بودم».
مرادی در ادامه تصریح کرد: «علت این استعفای دسته‌جمعی  اعتراض به تائید صلاحیت شش نامزد ردصلاحیت شده شورای شهر بندرعباس از سوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات است.»
آقای مرادی گفت که با تائید نهایی صلاحیت نامزد‌‌‌هایی که پیش‌ از این رد صلاحیت شده بودند٬ مشکلی ندارد٬ اما انتظار داشته که «روال قانونی» طی می‌شده است.

از علی مجیدی‌زاده فینی، دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان هرمزگان نیز به عنوان یکی از کسانی نام برده می‌شود که از سمت خود استعفا کرده است.

ایسنا همچنین گزارش کرد که پنج عضو هیات نظارت بندرعباس هم طی نامه‌ای استعفای خود را اعلام کرده‌اند.

در نامه این پنج نفر هم آمده که روال قانونی در تائید صلاحیت نامزد‌های ردصلاحیت شده طی نشده و آنها با «تأیید افراد ردصلاحیت شده هیچ گونه مشکلی» ندارند.

بر اساس گزارش‌ها، ۱۸۸ نفر از نامزد‌های انتخابات شورای شهر بندرعباس برای شرکت در انتخابات پیش‌رو، تائید صلاحیت شده‌اند.

انتشار فهرست نهایی نامزد‌های تائید صلاحیت‌شده انتخابات آینده شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ایران با اعتراض‌ها و انتقاد‌هایی همراه شده است.

فرهاد تجری، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اعلام کرد که تنها ۳۰ نامزد انتخابات پس از ارائه فهرستی از سوی دادستانی رد صلاحیت شده‌اند.

رد صلاحیت این افراد در دو روز گذشته در حالی است که بر اساس قانون انتخابات شوراها، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نمی‌تواند درباره تأیید صلاحیت نامزدها و تأیید نتایج انتخابات، در کار هیات‌ هاینظارت شهرستان و استان دخالت کند.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More