شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایمن‌سازی خط۷ متروی تهران طی شش ماه، با ۳۰۰میلیارد تومان بودجه

 

محمدعلی نجفی، شهردار تهران همزمان با  تعطیلی خط ۷ مترو و نامه وزارت کشور درخصوص ناایمن بودن این خط، از  ایمن‌سازی این خط مترو طی مدت  شش ماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، شهردار تهران روز دوشنبه ۸آبان با  اشاره به تعطیلی خط ۷ مترو، گفت: «از وقتی که این خط راه‌اندازی شد، بحث‌هایی درخصوص ناایمن بودن این خط از نظر سیگنالی، نبود تجهیزات، ریل و برخی کشنده‌ها و واگن‌ها مطرح شد.»
او درخصوص اقدامات انجام گرفته برای متوقف کردن این خط مترو گفت: «حدود یک ماه و نیم پیش وزارت کشور از ما خواست که خط متروی هفت را به دلیل ناامن بودن تعطیل کنیم، اما واقعیت امر این بود که به دلیل استقبال مردم از این خط نمی‌خواستیم آن را تعطیل کنیم، اما با برگزاری جلساتی با کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که این خط بسیار ناامن است و باید آن را تعطیل کرد.»

نجفی درخصوص مدت زمان ایمن‌سازی این خط گفت: «برآورد صورت گرفته حدود  شش ماه است، اما تلاش‌مان این است که بتوانیم این خط را قبل از نوروز در اختیار مردم قرار داهیم اما براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کارشناسان زمان شش ماهه را برای  ایمن‌سازی این خط اعلام کردند.»

نجفی در پاسخ به این سوال که گویا امروز خط ۷ مسافرگیری می‌کرده است، گفت: «شب گذشته اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر کردیم اما برخی شهروندان ممکن است این اطلاعیه را ممکن است ندیده باشند و برهمین اساس طی یکی دو روز آینده در این خط مسافرگیری خواهد شد اما بعد از دو روز این خط تعطیل می‌شود.»

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، نیز درخصوص تکمیل خط هفت مترو  از تامین بودجه   ۳۰۰ میلیارد تومانی سخن گفت.
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افتتاح نمایشی خط هفت مترو در دوران شهردار سابق گفت: «خط هفت به دلیل نبود ایمنی تعطیل شد، چرا که این خط دارای هواکش و سیستم سیگنالینگ نبوده و از همان ابتدا به‌عنوان یک مسیر نمایشی افتتاح شده بود و هر ۵۵ دقیقه یک قطار از آن می‌گذشت و تا حل شدن معضل سیستم سیگنالینگ تعطیل خواهد ماند.
به گفته پورسیدآقایی این خط برای تکمیل و رفع نواقص ایمنی  به ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه و شش ماه زمان نیاز دارد.
برابر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، خط هفت متروی تهران به علت نواقص متعدد در جنبه‌های عمرانی، تجهیزاتی و سامانه‌های ایمنی و کنترلی، از روز دوشنبه هشتم آبان ماه ۱۳۹۶ تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.
به گزارش شرکت بهره‌برداری متروی تهران ، این تصمیم پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی و با توجه به ضرورت حفظ ایمنی و سلامت شهروندان اتخاذ شده است. در نتیجه این بررسی‌ها مشخص شده است که راه‌اندازی خط ۷ مترو از ابتدا مغایر با استانداردهای ضروری و ناقض اصول ایمنی بهره‌برداری بوده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More