شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

با حضور وزیر کشور، استاندار جدید تهران معرفی شد

 

صبح روز دوشنبه دهم مهرماه، مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید تهران با حضور وزیر کشور در محل استانداری برگزار شد.
با پیشنهاد رحمانی فضلی وزیر کشور و رای اعتماد هیأت وزیران، محمدحسین مقیمی به عنوان استاندار تهران منصوب و جایگزین سیدحسین هاشمی شد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی با حضور در این مراسم از خدمات سیدحسین هاشمی استاندار پیشین تقدیر و اور را به عنوان  قائم مقام وزیر کشور معرفی کرد.

«محمد حسین مقیمی»،  دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره‌وری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر  است. او در سال ۱۳۵۸ شهردار خمین و در سال ۱۳۶۸ قائم‌مقام معاون اجرایی رئیس‌جمهور هاشمی رفسنجانی بود.او همچنین در استانهای  خوزستان، کرمانشاه و استان مرکزی  در سمت استانداری سابقه خدمت داشته است.

رحمانی فضلی در جلسه معارفه استاندار جدید گفت: آقای مقیمی هم از تجربه، تدین و پشت کار بسیاری برخوردار هستند و هم برخوردهای کارشناسانه ایشان ظرف سال‌های گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. او در پست‌های استانداری، معاونت سیاسی و قائم‌مقامی وزیر کشور حضور داشتند.
وزیر کشور همچنین  با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت مردم در همه حوزه‌های اداره کشور به نقش استاندار و تاثیر آن در این رابطه اشاره و خاطر نشان کرد: «در حوزه اقتصادی، اولویت توسعه اقتصاد مقاومتی است. لذا استاندار ما باید با هماهنگی دستگاه‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده و مدون سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به پیش ببرد.  باید از ظرفیت مردم در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم. بنابراین اولویت ما در اقتصاد افزایش مشارکت مردم خواهد بود.»
وزیر کشور از تهران به عنوان یک الگو برای دیگر شهرها نام برد و ادامه داد:  تهران الگوساز است و منشاء صدور جریانات مختلف کل کشور به حساب می‌آید. بنابرین باید برای تهران به صورت ویژه وقت گذاشت. امیدواریم آقای مقیمی با هماهنگی‌هایی که در سطح استان تهران در حوزه‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر شکل گرفته است، بهره کافی را ببرند. باید در تهران با قوت و توفیقات بیشتر کارها را پیش ببریم و شاهد توسعه متوازن در تهران باشیم.
رحمانی‌فضلی همچنین با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در سطح استان تهران گفت: «ما وارث شرایط تعیین شده بیش از ۷۰ ساله گذشته هستیم بنابراین اگر نتوانیم در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی تغییری ایجاد کنیم، نمی‌توانیم بر آسیب‌ها فائق آییم. باید تغییر و تحول اساسی در ساختارها داشته باشیم در غیراینصورت روند مهاجرت از روستا به شهرها ادامه پیدا خواهد کرد و در پی آن عدم توازن و تعادل را شاهد خواهیم بود.»

به گفته وزیر کشور، بیشترین حجم آسیب‌های اجتماعی در تهران وجود دارد که باید استاندار جدید به آن توجه و بیشترین تعامل و همکاری را با دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد کند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More