شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بررسی عملکرد شهرداری منطقه کنزیگتون و چلسی در حادثه برج گرنفل


دولت بریتانیا روز سه شنبه ۲۴ مرداد اعلام کرد، عملکرد شهرداری منطقه کنزیگتون و چلسی واقع در غرب لندن را برای دستیابی به اطلاعاتی درباره آنچه که باعث حادثه آتش سوزی برج گرنفل شد، تحقیق و بررسی خواهد کرد.

به گزارش بی بی سی جهانی، این بررسی قرار است کامل بودن قوانین و مقررات و همچنین واکنش مقامات شهرداری بلافاصله بعد از حادثه آتش سوزی را نیز مورد بررسی قرار دهد.

پیشتر قاضی مسئول پرونده اعلام کرده بود که بررسی پرونده گرنفل ممکن است بسیار محدودتر از این باشد. اما دولت اعلام کرد سوالات اجتماعی گسترده تر مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

آتش‌سوزی در  «برج گرنفل» (Grenfell Tower) در منطقه‌ی «کنزینگتون شمالی» واقع در غرب پایتخت بریتانیا، در ساعات اولیه‌ی بامداد چهارشنبه، ۲۴ خرداد(۱۴ ژوئن) باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از ساکنان این برج ۲۴ طبقه شد.

گفته می‌شود که حدود ۶۰۰ نفر در این مجتمع مسکونی زندگی می‌کرده‌اند. آتش‌سوزی زمانی شروع شده است که تعداد زیادی از ساکنان ساختمان خواب بودند و به‌همین‌دلیل، تعدادی از آنها، در میان شعله‌های حریق به دام افتادند.

صدها تظاهر‌کننده چند روز پس از وقوع حادثه  در اعتراض به وقوع آتش سوزی و عدم پاسخگویی صریح مقامات به شهرداری کنزینگتون یورش بردند. آنان خواستار روشن شدن دلیل آتش‌سوزی در برج گرنفل شدند.

یک معترض به بی‌بی‌سی جهانی گفت: «چرا کسانی که با کوتاهی‌شان عامل این حادثه بودند، حاضر به پاسخگویی نیستند. ما خواستار اجرای عدالت هستیم و از مسوولین شهرداری تقاضا داریم که گزارش کاملی از روند رسیدگی به این ماجرا را به مردم ارائه کنند.»

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا بعد از ملاقات از محل حادثه و اهالی منطقه کنزیگتون به خاطر آنچه اهالی محل حادثه «رفتار بی‌احساس و خالی از همدردی» در مورد این تراژدی نشان داده است مورد انتقاد شدید محافل سیاسی بریتانیا و رسانه‌ها قرار گرفته است.

ترزا می دستور تشکیل یک کمیته تحقیق قضایی در مورد تراژدی آتش‌سوزی در ساختمان گرنفل را صادر کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More