شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تجمع آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزیِ یزد مقابل آموزش و پرورش

 

جمعی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی استان یزد نسبت به بلاتکیلفی شغلی خود  مقابل اداره آموزش و پرورش این استان تجمع کردند.
به گزارش ایلنا، صبح روز یکشنبه بیست و سوم مهر جمعی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در استان یزد تجمع کردند. معترضان علت این گردهمایی صنفی را بی تفاوتی آموزش و پرورش نسبت به شرایط شغلی آن ها عنوان کردند.

به گفته یکی از معترضان، بلاتکلیفی بعد از سال‌ها تدریس اصلی‌ترین علت این تجمع بوده است.

کمیسیون آموزش مجلس پیشتر گفته بود که  آموزش و پرورش بایستی نسبت به جذب نیروهای سرگردان خود از جمله آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی اقدام کند.  
تجمعات اعتراض آمیزی تنها مختص به آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی نیست.
از سال ۹۵ تاکنون برخی از فرهنگیان با برگزاری تجمعات گوناگون خواستار رسیدگی به حقوق از دست رفته خود شدند که این خواسته تاکنون به قوت خود باقی است.

آخرین تجمع پنجشنبه ۱۳مهر بود که  به مناسبت روز جهانی معلم، معلمان شاغل و بازنشسته در تهران و شهرستان‌ها تجمع برگزار کردند.

این تجمع با دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور صورت گرفت.  معلمان، چه شاغل و چه بازنشسته، خواستار آن هستند که در روز جهانی معلم، مسئولان صدای آنها را بشنوند و به مطالباتشان رسیدگی کنند.

معلمان در قطعنامه تجمعات خود تاکید کردند این فعالان هیچ جرمی مرتکب نشده و به طور غیرعادلانه محاکمه و محکوم شده‌اند: «ما به امنیتی کردن فعالیت صنفی اعتراض داریم و خواهان توقف احکام فعالان صنفی و آزادی بدون قید و شرط آنان، رفع تبعید و اخراج و بازگشت به سرکار هستیم. دولت یازدهم خلاف ادعاهایش موانع جدی بر سر راه تشکل‌یابی مستقل معلمان ایجاد نموده است. ما برای پیگیری این مطالبات بر حق «تشکل‌یابی مستقل پای می‌فشاریم.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More