شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

غافلگیری شهرداری تهران و تعطیلی مدارس پایتخت، درپی بارش برف

 

همزمان با بارش برف شدید در استان تهران، شهرداری پایتخت به‌شدت غافلگیر شد و اداره‌ی آموزش‌وپرورش نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مدارس استان تهران، فردا، دوشنبه نیز تعطیل است.

مجید فراهانی، رئیس کمیته‌ی بودجه‌ی شورای شهر تهران، صبح امروز، یکشنبه ۸ بهمن‌ماه در تذکر پیش‌از دستور خود در نشست شورای شهر، ضمن انتقاد از مدیریت شهرداری درپی بارش برف و باران، از غافلگیری این نهاد مدیریت خدمات شهری، گلایه کرد.

رئیس کمیته‌ی بودجه‌ی شورای شهر تهران، با اشاره به اعتبارات درنظر گرفته‌شده برای برف و باران، گفت: «در سال گذشته، ۳۳میلیارد تومان و در سال جاری، ۳۰میلیارد تومان برای برف‌روبی شهر اختصاص داده شده و هر ساله نیز هزینه‌ی برف‌روبی به پیمانکاران پرداخت می‌شود». او افزود: «علی‌رغم پیش‌بینی اعتبارات، شهرداری در برف اخیر غافلگیر شده است. درختان زیادی شکسته شده و عوامل شهرداری و مدیریت شهر، در سطح معابر دیده نمی‌شوند».

به گفته‌ی فراهانی، در حال حاضر، سطح خیابان‌های شهر، علی‌رغم اختصاص بودجه برای برف‌روبی، دچار اختلال شده و برف‌روبی نشده، به‌گونه‌ای که امکان تردد نیست.

حسین الماسی، مدیرکل بحران استان تهران، نیز با اشاره به بارش سنگین برف در این استان، توضیحاتی را درباره‌ی تعطیلی ادارات استان تهران ارائه داد و اعلام کرد که تصمیم‌گیری برای تعطیلی ادارات در روز دوشنبه، به‌عهده‌ی استانداری تهران نیست.

به گفته‌ی مدیرکل بحران استان تهران، تصمیم‌گیری درباره‌ی تعطیلی ادارات این استان منوط به نظر نهایی مسؤولان استان است و در صورت صلاحدید، در این زمینه بعدازظهر تصمیم‌گیری خواهد شد.

او به شهروندان تهرانی توصیه کرد که با توجه به یخبندان و لغزندگی مسیرها، از سفرهای غیرضروری درون‌شهری خودداری کنند.

 

  • مدارس استان تهران فردا تعطیل است

مدارس تهران که به‌دلیل بارش برف شدید، روز یک‌شنبه در دو نوبت صبح و عصر، در تمامی مقاطع تعطیل شده بود، در روز دوشنبه، نهم بهمن‌ماه نیز تعطیل اعلام شد.

اصغر خلیلی، رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، گفت: «با توجه به ادامه بارش برف و یخبندان، تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در دو نوبت صبح و عصر، روز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه تعطیل است».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More