شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مخالفت مجلس ایران با  افزایش سن بازنشستگی به ۶۵ سال

 

مجلس ایران با طرح افزایش سن بازنشستگی به ۶۵ سال و در نظر گرفتن معدل ۵ سال آخر خدمت کارمندان برای حقوق بازنشستگی، مخالفت کرده است.
عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، روز جمعه ۱۳ بهمن به خبرگزاری تسنیم گفت که پس از بررسی های صورت گرفته، این طرح به دلیل در نظر گرفته نشدن منافع بیمه‌ای آن از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس رد و از دستور کار خارج شد.

به گفته عزیزی، «در صورتی هم که قرار باشد سن بازنشستگی افزایش یابد، این قانون نباید شامل کسانی که در حال خدمت هستند شود»، بلکه باید درباره کسانی که پس از تصویب قانون استخدام می‌شوند، اجرا گردد تا اشخاص پیش از استخدام بدانند که سن بازنشستگی 65 سال است.

چندی پیش وزارت رفاه طرح اضافه شدن سن بازنشستگی به میزان شش ماه در هر سال را به مجلس پیشنهاد داد تا دولت بتواند در بودجه سال ۹۷، سن و سابقه را در موضوع بازنشستگی تغییر دهد.

به گفته احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرای این طرح می توانست وضعیت صندوق‌های بازنشستگی را بهبود بخشد.

او پیشتر در گفت‌و گو با خبرگزاری تسنیم، شرایط صندوق های بازنشستگی را بسیار نامطلوب و بحرانی دانسته و تاکید کرده بود که اگر چاره‌ای برای این مساله اندیشیده نشود، آینده ای شبیه موسسه‌های غیرمجاز اعتباری در انتظار صندوق‌های بازنشستگی خواهد بود.

بنا به گفته معاون وزیر کار، در حال حاضر متوسط سن بازنشستگی در ایران ۵۱ سال است که با افزایش بیست ساله‌ی متوسط عمر طی سی سال گذشته در کشور، عملا فشار بر صندوق‌های بازنشستگی و بودجه دولت افزایش یافته است.
 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More