شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر علوم: دانشجویان بازداشتی به‌زودی آزاد می‌شوند

 

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: «با رایزنی‌های انجام شده با وزیر اطلاعات و وزیر کشور قرار شد که دستور رئیس‌جمهور، مبنی بر آزادی دانشجویان بازداشتی هر چه زودتر اجرا و این افراد طی امروز و فردا آزاد شوند.»
طبق آمار اعلام شده از سوی وزیر علوم، در پی اتفاقات اخیر ۱۳۰دانشجو در کل کشور دستگیر و بازداشت شدند که  ۴۱ نفر از آنها دانشجویان دانشگاه تهران بودند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، روز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه، وزیر علوم در حاشیه جلسه هیأت دولت در مورد آخرین وضعیت دانشجویان بازداشت شده در حوادث اخیر گفت: «آمار دقیقی از تعداد دانشجویانی که هنوز در بازداشت هستند، در دست نیست اما تعداد آنها کم است.»
او به گفت‌و‌گوهای انجام شده با وزیر اطلاعات و وزیر کشور اشاره کرد و گفت که به‌زودی این تعداد دانشجوی بازداشتی  که آمارشان حدود ۱۵ الی ۲۰ نفر است، طبق دستور رییس جمهور آزاد خواهند شد.
وزیر علوم همچنین به وعده داده شده از سوی علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اشاره کرد و گفت: «آقای رحیمی از وزیر اطلاعات قول گرفته است که  تا زمان برگزاری امتحانات، دانشجویان بدون وثیقه آزاد شوند که امیدواریم این مساله اتقاق افتد.»
او  درباره اینکه دانشجویان بازداشتی ستاره‌دار خواهند شد یا خیر،‌ گفت: «کلا بحث ستاره دارد شدن دانشجویان را برداشته‌ایم. مفهوم ستاره برای زمانی بود که دانشجویان را به شکلی زیر نظر می‌گرفتند.
غلامی درخصوص تشکیل پرونده کیفری برای دانشجویان بازداشتی گفت:  اگر فردی مرتکب جرمی نشده و شواهد و مدارکی بر علیه او نباشد، قطعا پرونده‌ای تشکیل نخواهد شد.  تأکید رییس‌جمهور نیز بر این است که صرف بازداشت، برای هیچکس پرونده سازی نشود.»
وزیر علوم همچنین گفت که اگر دانشجوی بازداشتی نیاز به وثیقه داشت امکان آن برایش فراهم نبود دولت می‌تواند و ثایق دولتی استفاده کند که آن هم قوانین مخصوص به خود را دارد.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More