شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
بزرگ‌ترین طوفان تاریخ فلوریدا به ساحل نزدیک می‌شود

طوفان مایکل با درجه چهار از خلیج مکزیک به آمریکا رسید

 

طوفان چرخنده مایکل (Hurricane Michael) با درجه چهار، راهش را از خلیج مکزیک به‌سمت سواحل غربی فلوریدا در جنوب آمریکا باز می‌کند و اگر با همین قدرت در بعدازظهر چهارشنبه ۱۸ مهرماه به ساحل برسد، بدترین طوفان تاریخ فلوریدا و سهمگین‌ترین طوفان امسال آمریکا خواهد بود.

به حدود نیم‌میلیون نفر دستور داده شده است تا خانه‌هایشان را ترک کنند و به مکان‌های امن بروند تا از دست‌کم ۴ متر بارندگی و سیلاب‌های پس از آن، ‌به‌همراه بادهایی با قدرت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت، در امان بمانند.

منطقه پان‌هندل (the Panhandle) در فلوریدا که شاهد ورود بخش اصلی طوفان مایکل به ساحل خواهد بود، پیش‌از این، آخرین مرتبه در سال ۲۰۰۵، طوفانی با درجه ۳ را شاهد بوده و پیش‌تر در سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۷۵ هم دو طوفان درجه سه به آن رسیده بودند.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا، طوفان مایکل را «بی‌اندازه خطرناک» خواند و درمورد سیلاب کشنده، بادهای قوی و باران سنگین آن هشدار داد.

صبح چهارشنبه ریک اسکات، فرماندار فلوریدا به ساکنان محلی هشدار داد که این آخرین ساعات برای ترک خانه‌هایشان است.

فلوریدا که در خط مقدم طوفان‌های اقیانوسی و همچنین بالاتر آمدن سطح آب‌های جهان به‌واسطه گرمایش زمین است، استفاده از عبارت‌هایی چون «گرمایش زمین» یا «تغییر اقلیم» را ممنوع کرده و فرماندار آن ایالت معتقد است رفتارهای آب‌وهوایی زمین، به‌واسطه فعالیت آدمی درحال تغییر نیست؛ درصورتی‌که طوفان‌های اقیانوسی به‌واسطه گرمایش آب‌ها، اتمسفر و خشکی‌ها، متعددتر، مهلک‌تر و گسترده‌تر شده‌اند.

مقامات محلی پلیس در بخشی از شهرهای غرب فلوریدا نگران این شده‌اند که مردم محلی با سرعت کافی، از خطر فرار نمی‌کنند.

طوفان مایکل تنها به فلوریدای آمریکا محدود نمی‌شود. این طوفان پیش‌تر از برخی جزایر دریای کارائیب و کوبا گذشته و جان دست‌کم ۱۳ نفر را گرفته است.

در آمریکا، طوفان مایکل می‌رود تا زندگی ۲۰میلیون نفر در ایالت‌های فلوریدا، آلاباما، جورجیا و کارولینا(ی شمالی و جنوبی) را تحت‌تاثیر خود قرار دهد.

دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا، در فلوریدا وضعیت اضطراری اعلام کرده است و به فیما، آژانس مدیریت موارد اورژانسی دولت فدرال، دستور داده است تا کمک‌رسانی به این منطقه را شروع کند.

سال گذشته، طوفان ایرما در فلوریدا جان ۱۴ نفر را گرفت.

 

خبرنگار ایران اینترنشنال
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More