شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایران – سوریه؛ شاگردان کی‌روش درآخرین گام متوقف شدند

 

مرحله‌ی مقدماتی بازی‌های جام‌جهانی در قاره‌ی آسیا همچنان درحال پی‌گیری است.

هفته‌ی پایانی دور برگشت مرحله‌ی گروهی این رقابت‌ها، سه‌شنبه شب (۱۴ شهریورماه) با برگزاری دیدارهای گروه‌های یک و دو ادامه پیدا کرد که طی آن، در گروه یک، تیم ملی ایران در حضور بیش از شصت‌هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران، مقابل مهمانش سوریه، درحالی که تا پیش از وقت تلف‌شده، ۲ بر ۱ پیش بود، درپایان ۲-۲ مساوی، متوقف شد، تا ملی پوشان ایرانی، آخرین دیدار خود در دور انتخابی جام جهانی را با یک تساوی به‌پایان برسانند.

هر دو گل تیم ملی ایران را در این دیدار، سردار آزمون، در دقایق ۴۵ و ۶۴ وارد دروازه‌ی سوریه کرد. گل‌های سوریه نیز توسط تامر حاج و عمر السوما، در دقایق ۱۳ و ۹۳ به ثمر رسید.

تیم ملی ایران که پیش از این، صعودش به جام جهانی قطعی شده بود، این دیدار برایش جنبه‌ی تشریفاتی داشت؛ اما شاگردان کی‌روش برای این‌که هیچ حرف و حدیثی در این مسابقه باقی نگذارند، با نمایشی کاملاً برتر، مهمان خود را اسیر بازی هماهنگشان کردند و تا ثانیه‌های پایانی هم ۲ بر یک، پیروز بودند؛ اما ضربه‌ی عمر السوما، با اشتباه مسلم بیرانوند همراه شد و درنهایت، مقابل مهمانشان ۲-۲ مساوی متوقف شدند.

نیمه‌ی اول این دیدار، با بازی هجومی تیم ملی سوریه آغاز شد و این تیم، خیلی زود و در دقیقه‌ی ۱۳، با ضربه‌ی ناصر حاج که با دفع ناقص بیرانوند همراه شد، دروازه‌ی ایران را گشود، تا قفل دروازه‌ی علیرضا بیرانوند، پس از گذشت ۱۱۲۱ دقیقه، باز شده و رکورد ایران در بسته‌نگه‌داشتن دروازه‌اش نیز شکسته شود.

پس از این گل، تیم ملی ایران، یک‌پارچه حمله شد و دروازه‌ی تیم مهمان را آماج حملات خود قرارداد و بارها می‌توانست دروازه‌ی سوریه را بازکند، که بی‌دقتی مهاجمان ایران و خوش‌شانسی دروازه‌بان سوریه، مانع از بازشدن دروازه‌ی این تیم شد. درحالی‌که نیمه‌ی اول، رو به پایان بود، تیم ملی ایران، در دقیقه‌ی ۴۵، با ضربه‌ی دقیق سردار آزمون، دروازه‌ی سوریه را باز کرد و این مهاجم نگذاشت تیم مهمان با برتری به رختکن برود. درنهایت، نیمه‌ی اول با تساوی ۱-۱ دو تیم خاتمه یافت.

نیمه‌ی دوم دیدار نیز با بازی هجومی تیم ملی ایران آغاز شد و شاگردان کی‌روش مصمم بودند تا آخرین بازی خود را نیز در مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، با برد به‌پایان برسانند. در دقایق ابتدایی این نیمه، تیم ایران می‌توانست دو بار با ضربات سردار آزمون و مهدی طارمی، گل برتری را وارد دروازه‌ی سوریه کند که این حملات، راهی به دروازه‌ی تیم مهمان پیدا نکرد.

در ادامه، تیم ملی ایران، در دقیقه‌ی ۶۴، روی ارسال اوت بلند احسان حاج‌صفی و اثرگذاری مهدی طارمی و ضربه‌ی سردار آزمون، گل دوم و برتری را به‌ثمر رساند، تا این گل، آب سردی باشد بر پیکر خسته‌ی تیم ملی سوریه که با این گل، همه‌ی امیدهایش برای صعود به جام جهانی و حتی دیدار پلی‌آف از بین برود.

در ادامه، تیم ملی ایران به اداره‌ی بازی پرداخت و هرگاه اراده کرد دروازه‌ی سوریه را با خطر جدی مواجه کرد، که تیم مهمان خوش‌شانس بود که در این بازی، بیش از دوبار دروازه‌اش گشوده نشد. درحالی‌که تماشاگران حاضر در ورزشگاه منتظر شنیدن سوت پایان بازی ازسوی داور ژاپنی مسابقه بودند، تیم ملی سوریه با توجه به تیزهوشی عمر السوما، مهاجم گلزنش و ضربه‌ی دقیق و زیبای این بازیکن در دقیقه‌ی ۹۳، گل تساوی را وارد دروازه‌ی ایران کرد و یک امتیاز شیرین از مصاف با تیم ملی ایران کسب کرد. سوری‌ها با این نتیجه، در عین ناباوری، ۱۳ امتیازی شده و با قرار گرفتن در رده‌ی سوم جدول رده‌بندی گروه یک، راهی دیدار پلی‌آف مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره‌ی آسیا شدند.

تیم ملی ایران نیز با این تساوی، ۲۲ امتیازی شد و به‌عنوان صدرنشین، به جام جهانی ۲۰۱۸روسیه صعود کرد.

در دیگر بازی مهم گروه یک، تیم‌های ازبکستان و کره‌جنوبی در دیداری که حکم مرگ و زندگی را برای دو تیم داشت، در تاشکند به تساوی بدون گل دست یافتند و با این نتیجه، کره‌ای‌ها، ۱۵ امتیازی شدند و ضمن قرار گرفتن در مکان دوم جدول رده‌بندی این گروه، به‌طور مستقیم به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کردند و ازبکستان با ۱۳ امتیاز و به‌خاطر تفاضل گل کمتر نسبت‌به سوریه، در رده‌ی چهارم قرار گرفت و از دور رقابت‌ها حذف شد. تیم‌های قطر و چین نیز در دوحه به مصاف هم رفتند که این بازی تشریفاتی، با برد ۲ بر یک چینی‌ها خاتمه یافت.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More