شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جدال پرسپولیس و فولاد درهفته ابتدایی لیگ برتر فوتبال

 

فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر فردا آغاز می‌شود.

هفدهمین دوره این مسابقات از عصر پنجشنبه با برگزاری چهار دیدار در شهرهای مختلف به طور رسمی آغاز می‌شود که در مهم‌ترین مسابقه پرسپولیس تهران، مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان است.

سرخپوشان پایتخت در فصل نقل و انتقالات با جذب شجاع خلیل‌زاده و شایان مصلح در خط دفاع، سیانک نعمتی در خط میانی و گادوین منشا در خط حمله و برگزاری اردوی تدارکاتی در اوکراین همین چند روز پیش قهرمانی در سوپرجام را از آن خود کرده و با روحیه‌ای مضاعف گام به دیدار با فولاد خواهند گذاشت و در پی کسب سه امتیاز در مصاف با مهمان خوزستانی خود هستند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ فصلی بسیار پرترافیک را پیش روی خود دارند و برای حضوری قدرتمند باید از همین ابتدای فصل آمادگی بالای خود را به نمایش بگذارند، زیرا آنها در اواخر همین ماه در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز باید رودرروی الاهلی عربستان قرار گیرند. در آن‌سوی میدان، فولادی‌ها این فصل با تغییرات گسترده‌ای روبرو بوده‌اند. این تیم سید سیروس پورموسوی، سرمربی موفق فصل گذشته استقلال خوزستان را در این فصل روی نیمکت دارد. در سه خطوط دیگر نیز فولادی‌ها با جذب ایمان مبعلی، رحیم زهیوی و چند بازیکن دیگر در پی کسب نتایج خوب در رقابت‌های این فصل هستند و با همین انگیزه به مصاف پرسپولیس در آزادی خواهند آمد.

در سه بازی دیگر فردا نیز سیاه جامگان مشهد میزبان ذوب آهن اصفهان است. این تیم مشهدی در هفته پایانی فصل گذشته با برد مقابل پرسپولیس در لیگ برتر ماندنی شدند و در نقل و انتقالات تابستانی با جذب نفرات مورد نظر اکبر میثاقیان  راهی رقابت‌های این فصل شد. در طرف دیگر، ذوب آهنی‌ها نیز با انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی در پی حضوری قدرتمند در پیکارهای این فصل لیگ برتر هستند.

استقلال خوزستان در اهواز با تراکتورسازی تبریز روبرو می شود. هر دو تیم با تغییر و تحولات اساسی روی نیمکت سرمربیگری و بازیکنان، رقابت‌های لیگ برتر را آغاز خواهند کرد. استقلال خوزستان عبدالله ویسی را به عنوان  سرمربی جدید در اختیار دارد و در تمام خطوط بازیکنان جدیدی هم به خدمت گرفته و تراکتورسازی تبریز نیز با هدایت یحیی گل محمدی به این بازی خواهد آمد و بازیکنان زیادی را هم از دست داده و به علت محرومیت از جذب بازیکن توسط فیفا نتوانسته در نقل و انتقالات تابستانی فعال باشد.

همچنین در تهران، تیم بحران‌زده اما ریشه‌دار نفت تهران پذیرای تیم تازه صعود کرده سپیدرود رشت است. نفتی‌ها که با بحران مالکیت روبروهستند با هدایت حمید درخشان رقابت‌های این فصل را آغاز می کنند و نسبت به فصل قبل نیز بیش از نیمی از بازیکنان خود را از دست داده‌اند. در آن‌سوی میدان، سپیدرود تیم قدیمی و پرطرفدار شهر رشت و استان گیلان که با علی نظرمحمدی به رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد با حفظ نفرات فصل قبل خود تعدادی بازیکن جدید نیز به خدمت گرفته و با هواداران مشتاق و دو آتیشه خود راهی دیدار با نفت خواهد شد.

چهار بازی دیگر هفته اول این فصل نیز روز جمعه برگزار خواهد شد که در مهمترین دیدار استقلال تهران در آبادان به مصاف میزبانش صنعت نفت این شهر می‌رود.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More