شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لیگ برتر ایران؛ رویارویی پرسپولیس و گسترش فولاد در آزادی

 

هفته‌ی بیستم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های برتر ایران، عصر فردا (پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه)، با برگزاری چهار دیدار، آغاز می‌شود.

در روز نخست بازی‌های این هفته، عصر پنج‌شنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه، چهار دیدار در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که در نخستین مسابقه، تراکتورسازی تبریز، میزبان سایپای تهران است.

قرمزپوشان دیار آذربایجان، پس‌از کسب نتایج ضعیف در این فصل و شکست هفته‌ی گذشته، برابر نفت تهران، وارد بحرانی جدی شدند که درپی آن، درنهایت، یحیی گل‌محمدی، سرمربی تراکتورسازی، از سمتش استعفا کرد و از تیم جدا شد، تا هدایت قرمزپوشان تبریزی در دیدار با سایپا، برعهده‌ی مجتبی حسینی، دستیار گل‌محمدی باشد. مسؤولان باشگاه تراکتورسازی، به‌دنبال توافق با مصطفی دنیزلی، سرمربی سرشناس ترکیه‌ای‌اند تا این مربی باتجربه، هدایت تیم پرهوادار تبریز را برعهده گیرد. تراکتورسازی برای این‌که از بحران خارج شود و به جمع تیم‌های میانه‌ی جدول صعود کند، چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارد.

در آن‌سوی میدان، نارنجی‌پوشان سایپا نیز که هفته‌ی گذشته، همشهری خود استقلال را متوقف کردند، برای رسیدن به رتبه‌ی چهارم جدول رده‌بندی، درپی کسب پیروزی برابر تراکتورسازی‌اند.

در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، تیم ذوب‌آهن این شهر، پذیرای صنعت‌نفت آبادان است. سبزپوشان ذوب‌آهن پس از پیروزی هفته‌ی گذشته مقابل سپاهان، در دربی نصف‌جهان، با روحیه‌ای مضاعف به مصاف نفت آبادان می‌روند و درصورت برتری در این مسابقه، به رده‌ی سوم جدول صعود خواهند کرد. صنعت‌نفت نیز که هفته‌ی گذشته، در آبادان مقابل «پارس جنوبی جم» متوقف شد، برای کسب امتیاز و صعود در جدول رده‌بندی، به‌دنبال کسب امتیاز برابر ذوب‌آهن در نقش جهان است.

«پارس جنوبی جم»، پس از آن، در دیداری حساس، رودرروی استقلال خوزستان قرار خواهد گرفت. پارس جنوبی که هفته‌هاست رنگ پیروزی را ندیده، برای شکستن این طلسم و رسیدن به رده‌ی دوم جدول رده‌بندی، باید مقابل مهمان خوزستانی خود، به برتری برسد. در سوی دیگر میدان، استقلال خوزستان نیز بعد از برد هفته‌ی گذشته مقابل تیم پدیده مشهد، برای فاصله‌گرفتن از انتهای جدول، به‌دنبال متوقف‌کردن میزبان خود است.

در آخرین و حساس‌ترین بازی هفته، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران، میزبان گسترش‌فولاد تبریز است. سرخ‌پوشان که هفته‌ی گذشته، با برتری برابر سیاه‌جامگان مشهد، فاصله‌ی خود را با رقبا در صدر جدول رده‌بندی دو رقمی کردند، برای بیشتر کردن آن، درصدد کسب هر سه امتیاز بازی‌اند. در آن‌سوی میدان، گسترش‌فولاد تبریز نیز که با حضور فیروز کریمی نتایج بسیار خوبی کسب کرده و در رده‌های میانی جدول رده‌بندی قراردارد، به‌دنبال ادامه‌ی روند موجود است و برای متوقف‌کردن میزبان صدرنشین خود، گام به ورزشگاه آزادی خواهد گذاشت.

سایر بازی‌های هفته‌ی بیستم، روز جمعه بیست‌ونهم دی‌ماه برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار، تیم‌های پدیده و استقلال تهران، در مشهد رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More