شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لیگ برتر ایران؛ پرسپولیس در آستانه برپایی جشن قهرمانی

 

رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های ایران پس از وقفه ای یک ماهه، از عصر پنج‌شنبه نهم فروردین‌ماه، پیگیری می‌شود.

در آغاز بازی‌های هفته بیست‌وششم، عصر پنجشنبه، سه دیدار برگزار خواهد شد که طبق برنامه، در حساس‌ترین بازی هفته، پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی، میزبان همشهری خود، تیم سایپاست.

سرخ‌پوشان پایتخت که مدت‌هاست در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند، در صورت کسب یک تساوی نیز برای دومین سال پیاپی، به مقام قهرمانی لیگ برتر خواهند رسید.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات این تیم، با بیان این‌که بازی با سایپا بسیار حساس است، گفت: «می‌خواهیم سال نو را با برد آغاز کنیم».

او افزود: «نیازی نیست بگویم فردا چه بازی‌ای در انتظارمان است. سایپا تیمی است که یک امتیاز از تیم دوم جدول، یعنی ذوب آهن، کمتر دارد و می‌خواهد با قرار گرفتن بین سه تیم اول، به لیگ قهرمانان آسیا برود؛ اما ما برای برد به میدان خواهیم رفت و می‌خواهیم سال جدید را با پیروزی آغاز کرده و جشن قهرمانی برپا کنیم».

در سوی دیگر میدان، تیم سایپا که در میان تیم‌های بالای جدول رده‌بندی قرار دارد و برای گرفتن سهمیه آسیایی تلاش می‌کند، به‌دنبال متوقف‌کردن پرسپولیس و صعود در جدول رده‌بندی است.

علی دایی، سرمربی نارنجی‌پوشان، درباره این بازی گفت: «تمرین‌های خوبی را انجام داده‌‌ایم و روی نقاط قوت و ضعف پرسپولیس کار کرده‌ایم تا با کسب سه امتیاز، از زمین خارج شویم؛ هرچند می‌دانیم کار بسیار سختی پیش رو داریم. جلوی تیم خوب پرسپولیس اما همه سعی خودمان را می‌کنیم تا خود را بالای جدول نگه داشته و سهمیه آسیایی را کسب کنیم».

در دو دیدار دیگر فردا نیز تیم‌های تهرانی نفت و استقلال، در ورزشگاه تختی، رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت. آبی‌پوشان پایتخت برای رسیدن به سهمیه آسیایی و صعود در جدول، باید سه امتیاز این بازی را از آن خود کنند.

در آن سوی میدان، نفت تهران نیز که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب کرده، برای متوقف‌کردن آبی‌پوشان و فاصله‌گرفتن از تیم‌های پایین جدول، درصدد رسیدن به سه امتیاز این مسابقه است.

در نهایت، دو تیم گسترش فولاد تبریز و صنعت نفت آبادان هم در تبریز به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم، در میانه جدول رده‌بندی قرار دارند و برای مسجل کردن ماندگاری خود در لیگ برتر، به‌دنبال رسیدن به امتیازات کامل این دیدارند.

سایر بازی‌های هفته بیست‌وششم نیز روزهای جمعه و شنبه، دهم و یازدهم فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More