شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هاشمی مقدم: کی‌روش می‌خواهد با قهرمانی درجام ملت‌های آسیا ایران را ترک کند

 

امیر هاشمی مقدم، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و ساکن «نایمخین»هلند در گفت‌وگوی اختصاصی با وبسایت «ایران اینترنشنال»، اظهارداشت:«کارلوس کی‌روش آرزو دارد با قهرمانی در آسیا به سرمربیگری خود در تیم ملی ایران پایان دهد».

تیم ملی فوتبال ایران در هفدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا که سال ۲۰۱۹ در امارات برگزار خواهد شد با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن در گروه چهارم قرار گرفته است.

تیم ایران که سابقه سه دوره قهرمانی پیاپی درسال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ را دارد بیش از چهار دهه است که در رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام مانده و این‌بار می‌خواهد با سرمربیگری «کارلوس کی روش»، در صورت تمدید قرارداد در جایگاه نخست قرار گیرد.

امیر هاشمی مقدم، ‍‍‍‍ درباره قرعه کشی جام ملت‌های آسیا و شرایط تیم ملی ایران در مرحله گروهی، تمدید قرارداد «وینفرد شفر»، سرمربی آلمانی استقلال تهران و بررسی دو بازی سرخابی‌های پایتخت با تیم‌های الجزیره امارات و ذوب آهن اصفهان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار وبسایت «ایران اینترنشنال» داشته است.

هاشمی مقدم در ابتدای این گفت‌وگو در پاسخ به این سئوال که نظرتان درباره گروه تیم ملی ایران درجام ملت‌های آسیا و شرایط کلی مرحله گروهی چیست، اظهارداشت:«تیم ملی فوتبال ایران در گروه نسبتا آسانی قرار گرفته و یکی از مدعیان جدی عنوان قهرمانی است. ما نباید از یاد ببریم که ایران بیش از چهل سال است که در آسیا قهرمان نشده و به نظر من اگر برنامه‌ریزی اصولی از جانب مسئوولان فدراسیون فوتبال صورت گیرد تیم ملی می تواند این دوره طلسم قهرمان نشدن در قاره کهن را بشکند».

وی درادامه به دفاع از عمکلرد «کارلوس کی‌روش» درتیم ملی پرداخت و گفت:«باید قرارداد این مربی موفق با تیم ملی تمدید شود چون او هم شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد و از شرایط دیگر تیم‌های آسیایی هم آگاه است و این موضوع می‌تواند به موفقیت تیم ملی ایران کمک شایانی کند. درضمن من فکر می‌کنم کی‌روش آرزو دارد با کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به حضور هشت ساله‌اش در فوتبال ایران خاتمه دهد و منطقی‌ترین کار درحال حاضر توافق با او برای ماندن در تیم ملی است و رسیدن به این امر مهم، وظیفه مسئوولان فدراسیون فوتبال است».

این کارشناس فوتبال، درادامه درخصوص دیگر گروه‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا تصریح کرد:«وقتی به شش گروه مرحله مقدماتی نگاهی می‌اندازیم، چهار گروه آن به نسبت آسان است و تیم‌های مدعی از هم اکنون مشخص هستند، اما در دو گروهی که عربستان و ژاپن قراردارند کار سخت‌تر است و تیم‌های مدعی بیشتری در آن‌ها قراردارند وبه همین دلیل رقابت تیم‌ها با یکدیگر فشرده‌تر خواهد بود».

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران در پاسخ به سئوالی درباره تمدید قرارداد «وینفرد شفر»، آلمانی با این تیم گفت:«تمدید قرارداد با این مربی باتجربه و موفق کار منطقی و درستی بود که مدیریت باشگاه استقلال آن را به خوبی انجام داد. این  مربی امسال با استقلال، نتایج بسیار خوبی کسب کرد و موفق شد یک جام برای این تیم به ارمغان بیاورد. مهمتر از همه اینکه بازیکنان تیم استقلال رابطه بسیار خوبی با سرمربی آلمان خود دارند و همین موضوع در نتیجه‌گیری به این تیم بسیار کمک کرد و به نظر من تداوم حضور این مربی باانگیزه در فصل آینده به نفع استقلال خواهد بود و او می‌تواند با پیاده کردن برنامه‌های خود موفقیت بیشتری برای آبی پوشان دررقابت‌های لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا کسب کند».

هاشمی مقدم افزود:«من چون خودم یک استقلالی هستم دوست دارم تیم محبوبم به مرحله بعد لیگ قهرمانان صعود کند، اما درنهایت فوتبال هست و هزاران اتفاق غیرقابل پیش بینی، ولی من فکر می کنم استقلال به دلیل قهرمانی در جام حذفی و آمادگی خوب، شانس بیشتری نسبت به ذوب آهن برای صعود به دور بعد دارد».

وی همچنین درخصوص بازی پرسپولیس مقابل الجزیره امارات در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت:«پرسپولیس با کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر در اوج آمادگی قراردارد و می‌تواند قدرت برتر خود را به حریف اماراتی دیکته کند.

نکته مثبت درباره تیم پرسپولیس دراین دوره لیگ قهرمانان اینکه این تیم در خانه حریفانش تاکنون به خوبی ظاهر شده و به همه تیم‌ها گل زده است و چون بازی رفت با الجزیره در خانه حریف برگزار می‌شود، سرخپوشان می‌توانند با کسب یک نتیجه دلخواه در مسابقه برگشت با شکست الجزیره کار این تیم را یکسره کرده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند».

او در نهایت ابراز امیدواری کرد که « دو تیم از ایران به مرحله بعد لیگ قهرمانان صعود کنند و در نهایت یک تیم از ایران در این فصل به مقام قهرمانی آسیا برسد که این کار دور ازدسترس نخواهد بود».

 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More