شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کی روش: مردم ایران هنوز به اهمیت جام جهانی پی نبرده‌اند

 

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه بیش از یک میلیارد نفر از مردم دنیا بازی‌های ایران را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تماشا می کنند، گفت که مردم ایران به اهمیت جام جهانی پی نبرده‌اند.

شامگاه روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت، کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی، در حاشیه مراسم رونمایی از لباس رسمی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۱۸، ضمن اشاره به افزایش تعداد تماشاکنندگان جام جهانی امسال اظهارداشت:«بازی‌های جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی دنیاست.»

کی‌روش با اشاره به اینکه  فینال جام جهانی گذشته را یک سوم افراد روی کره زمین یعنی دو میلیارد و پانصد میلیون نفرنگاه کردند، افزود که فیفا امید دارد این تعداد را در جام جهانی ۲۰۱۸ بیشتر کند.

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به تخمین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون بیننده برای هر مسابقه در پخش زنده افزود که «بازی‌های تیم ملی مقابل مراکش، برابر تیم فوق‌العاده اسپانیا که کاندیدای قهرمانی جهان است و همچنین پرتغال را به صورت میانگین یک میلیارد و دویست میلیون نفرنگاه خواهند کرد».

سرمربی تیم ملی ایران همچنین گفت:«دلایلی که باعث شد این صحبت‌ها را مطرح کنم، این است که حس می‌کنم مردم ایران هنوز به اهمیت جام جهانی پی نبرده‌اند. بگذارید صحبتم را با این جمله به پایان ببرم؛ ما با تیم ملی ایران در جام جهانی حضور داریم و باید پیشنهاد بدهم که نام جام جهانی را جام سازمان ملل بگذاریم، چون بشریت در ماه‌های خرداد و تیر کنار هم حضور دارند. وظیفه ما آوردن لبخند روی بشریت به خصوص روی لب‌های مردم ایران است».

دراین مراسم، قرارداد همکاری فدراسیون فوتبال با شرکت ایرانی «هاکوپیان»  به امضا رسید و این شرکت به طور رسمی اسپانسری تیم‌های ملی در رده های مختلف را برعهده گرفت. همچنین براساس اعلام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، تیم ملی بزرگسالان ایران پس از بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با لباس‌های شرکت هاکوپیان در مسابقات مختلف حضور خواهد یافت.

دراین حال، تیم ملی فوتبال ایران در پیکارهای جام جهانی ۲۰۱۸ با پیراهن شرکت «آدیداس» شرکت خواهد کرد و به گفته مسئوولان فدراسیون فوتبال در بازی دوستانه تیم ملی مقابل ازبکستان که قرار است هفته آینده در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود، از لباس این تیم به طور رسمی رونمایی خواهد شد.



 

تازه چه خبر؟
بنا بر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ جان باخته است. منابع نزدیک به خانواده شاهین...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More