شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کشته‌شدن ده‌ها نفر از حوثی‌ها در بمباران جنگنده‌های ائتلاف عربی

 

یک منبع نظامی در ارتش دولتی یمن، روز شنبه هجدهم آذر، از کشته‌شدن ده‌ها نفر از نیروهای شبه‌نظامیان انصارالله وابسته‌به حوثی‌ها، درپی حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، صالح القطیبی، مدیر مرکز رسانه‌ای نیروهای مسلح یمن گفت که جنگنده‌های ائتلاف عربی طی شش حمله، یکی از مهم‌ترین مواضع نظامی حوثی‌ها را در ناحیه «نهم»، هدف قرار دادند.  

او افزود:« جنگنده‌های ائتلاف شامگاه روز جمعه، در شش حمله، مدرسه الفوز در منطقه مسوره را در ناحیه نهم که در ۴۰ کیلومتری صنعا قرار دارد، بمباران کردند».

القطیبی بدون ذکر شمار دقیق کشته‌های انصارالله، گفت که این حملات به کشته‌شدن ده‌ها نفر از حوثی‌ها که مدرسه را به یک پادگان تبدیل کرده‌اند، منجر شده است».

هنوز حوثی‌ها نسبت‌به این گزارش، هیچ واکنشی نداشته‌اند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، پس‌از کشته‌شدن علی عبدالله صالح و شماری دیگر از رهبران حزب کنگره ملی یمن به‌دست حوثی‌ها، حملات هوایی خود علیه مواضع این گروه را افزایش داده است.

علی عبدالله صالح، تا پیش‌از کشته‌شدن به‌دست هم‌پیمانان سابق خود، به‌همراه حوثی‌ها، «دولت نجات ملی» تشکیل داده بود و صنعا را به‌طور مشترک با این گروه، اداره می‌کرد؛ اما روز دوشنبه گذشته، پس‌از افزایش اختلاف میان دو طرف، به دست افراد انصارالله کشته شد.

از ماه مارس ۲۰۱۵ (فروردین‌ماه ۱۳۹۴)، عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی نظامی علیه حوثی‌ها، وارد جنگ یمن شد. ریاض می‌گوید که دخالت نظامی ائتلاف به درخواست عبدربه منصور هادی،رئیس جمهوری «قانونی» یمن صورت می‌گیرد.  

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More