شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قدردانی روحانی از عملکرد نیروهای امنیتی و انتظامی در حوادث اخیر

 

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه ۲۰ دی، ضمن اشاره به تجمعات اعتراضی روزهای اخیر در سراسر ایران، از صداوسیما و سایر رسانه‌ها درخواست کرد که «با حفظ هوشیاری، از نشر شایعات، تخریب و سیاه‌نمایی خودداری کرده و به وظیفه‌ی ملی خود عمل کنند».

روحانی همچنین اعلام کرد که به وزیر کشور مأموریت داده است تا ظرف یک هفته، با هماهنگی شوراهای تأمین استان‌ها، با ذکر علت و چگونگی اتفاقات، درمورد حوادث اخیر و افرادی که در جریان این حوادث، دستگیر، مصدوم و یا کشته شده‌اند، به او گزارش دقیقی بدهند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس جمهوری در جلسه‌ی هیأت دولت، تأکید کرد که «حل مشکلات اقتصادی و تأمین حقوق شهروندان، دستور کار اصلی دولت است».

حسن روحانی درضمن، با اشاره‌ی ضمنی به مشکلات اقتصادی ناشی‌از عملکرد دولت‌های گذشته، بار دیگر یاد‌آور شد: «مشکلات اقتصادی، یک‌شبه پدید نیامده و عمدتاً ناشی از مدیریت نادرست در گذشته است».

رئیس جمهوری اسلامی ایران، درعین‌حال، از عملکرد نیروهای امنیتی و انتظامی در حوادث اخیر، «تقدیر کرد».

این در حالیست که برخی‌از  مقامات جمهوری اسلامی ایران، تأیید کرده‌اند که در اعتراضات اخیر، بسیاری‌از معترضان ازسوی نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت شده‌اند.

محمود صادقی، نماینده‌ی تهران در مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه، آمار کل افراد بازداشت‌شده در تجمعات اخیر را حدود ۳هزار و ۷۰۰ بازداشتی در سراسر ایران اعلام و تأیید کرد که «این افراد توسط نهادهای مختلف انتظامی و امنیتی بازداشت شده‌اند».

آمار کشته‌شدگان این اعتراضات نیز ۲۵ نفر اعلام شده است. به گزارش رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران، دست‌کم ۵ جوان بازداشت‌شده نیز در زندان‌های تهران و دیگر شهرها کشته شده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More