شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آخوندی و حناچی‌ گزینه‌های نهایی شهرداری تهران شدند

اعضای شورای شهر تهران، عباس آخوندی و پیروز حناچی را به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب کردند. در جلسه بررسی گزینه‌های نهایی، آخوندی ۱۶ رای و حناچی ۱۱ رای به دست آورد.

عباس آخوندی، کامل تقوی‌نژاد، پیروز حناچی و غلامرضا انصاری در جلسه امروز شورای شهر تهران حاضر شده و ضمن ارائه برنامه‌های خود، سوال‌های اعضای شورا را پاسخ دادند.

هم‌زمان، رسول کشت‌پور یکی از نامزدهای نهایی تصدی این  پست، در نامه‌ای اعلام کرد که از نامزدی برای این سمت کنار می‌رود.

با قطعی شدن کنار رفتن محمدعلی افشانی، شهردار فعلی تهران، روند انتخاب شهردار جدید از سوی شورای شهر ادامه دارد.

کاندیداهای اصلی تصدی این پست روز یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه به شورای شهر تهران رفتند تا علاوه بر ارائه برنامه‌های خود، به سوال‌های اعضای شورای شهر پاسخ دهند.

کشت‌پور در میان نامزدهای فعلی شهرداری تهران، بیشترین رای را کسب کرده بود، اما امروز در نامه‌ای به محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، اعلام کرد که به دلیل بازنشستگی مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود و نمی‌تواند شهردار تهران باشد.

محمدعلی افشانی که اردیبهشت ماه سال جاری به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شده بود، دومین شهرداری است که در دوره فعالیت شورای جدید شهر تهران به این سمت منصوب و درنهایت مجبور به کناره‌گیری می‌شود.

پیش از او، محمدعلی نجفی شهردار تهران بود که درنهایت از این سمت استعفا کرد. دلیل استعفای او از سوی برخی بیماری عنوان شده بود؛ مساله‌ای که اخیرا با تردیدهایی ازسوی ناظران سیاسی مواجه شده است.

شهردار فعلی تهران پس از تصویب  قانون منع به کارگیری بازنشستگان و سپس مخالفت مجلس با دو استفساریه برای مستثنی کردن شهردار تهران از این قانون، باید از سمت خود کنار رود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More