شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمار بی‌سابقه فوت ۴۵۹ بیمار مبتلا به کرونا؛ دولت تعطیلی دو هفته‌ای تهران را منتفی کرد

شمار روزانه فوتی‌های کرونا در ایران با رسیدن به عدد ۴۵۹ نفر بار دیگر رکورد آمار قبلی را شکست،‌ این در حالی اتفاق می‌افتد که با وجود حادتر شدن شرایط در تهران،‌ دولت تعطیلی دوهفته‌ای این شهر را منتفی کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در روز یکشنبه ۱۸ آبان‌ماه، طی شبانه‌روز گذشته ۴۵۹ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و آمار کل مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری به ۳۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری،‌ سخنگوی این وزارتخانه،‌ اشاره کرد طی همین مدت تست‌های تشخیصی به کار رفته از سوی مراکز درمانی ۹ هزار و ۲۳۶ مورد مبتلای جدید به این بیماری را ثبت کرده است. بر این اساس،‌ آمار رسمی مبتلایان در ایران به ۶۸۲ هزار و ۴۸۶ نفر رسید.

این تعداد مبتلا نتیجه مجموع پنج میلیون و ۲۲۴ هزار و ۲۵۲ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور است که کمتر از هفت درصد جمعیت کل کشور را پوشش می‌دهد.

قبلا هم یک عضو شورای عالی نظام‌ پزشکی و برخی از مقام‌های وزارت بهداشت تایید کرده بودند که آمار واقعی فوت و ابتلای روزانه در ایران سه تا چهار برابر آمار رسمی است.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت، در حال حاضر روزانه تنها حدود ۳۰ هزار آزمایش تشخیصی انجام می‌شود.

معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران هم روز ۱۳ آبان‌ماه آمار ابتلا در کشور را «غیر دقیق» خواند و گفت: «میزان ابتلای رسمی بر اساس تست پی‌سی‌آر اعلام می‌شود که با توجه به میزان و پوشش فعلی انجام تست پی‌سی‌آر در داخل کشور،‌ واقعی نیست.»

سخنگوی وزارت بهداشت روز یکشنبه همچنین اشاره کرد ۲۷ استان کشور همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند و شرایط سلامتی پنج هزار و ۵۲۳ نفر از از افراد تحت بستری وخیم است.

آمار جدید کرونا در کشور در حالی منتشر می‌شود که کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا در وزارت بهداشت اعلام کرده طی هفته گذشته شمار مبتلایان همچنان صعودی بوده و در ۱۴ استان نیز پیک جدید مشاهده شده است.

از سوی دیگر، در حالی که تهران در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارد و مسئولان محلی از افزایش شمار مبتلایان خبر می‌دهند،‌ استاندار تهران گفته طرح تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت پس از بررسی منتفی شده است.

ساعتی پیش از او محسن هاشمی رفسنجانی، رییس‌ شورای شهر تهران،‌ مسئولان دولت را به دلیل عدم «اراده و جسارت» در تصمیم‌گیری برای شکستن زنجیره ابتلا مورد انتقاد قرار داد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More