شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
واکنش رییس قوه‌قضاییه به سخنان ظریف درمورد پول‌شویی

آملی لاریجانی: مسئولان نباید سخنانی به‌زبان بیاورند که مانند خنجر به قلب نظام فرو رود

 

صادق آملی لاریجانی، رییس قوه‌قضاییه ایران، ضمن انتقاد از سخنان «مجمل و دوپهلوی» محمدجواد ظریف درباره پول‌شویی در ایران، گفت مسئولان نباید سخنانی بیان کنند که «مانند خنجر به قلب نظام فرو برود».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رییس قوه‌قضاییه امروز با اشاره به اینکه «دشمن حتی از حرف صحیح ما هم سوء‌استفاده می‌کند»،‌ گفت: «اگر پول‌شویی عظیمی در کشور وجود دارد، چرا این موضوع را به قوه قضاییه اطلاع نداده‌اید؟»

او با اشاره به اینکه قانون مبارزه با پول‌شویی در ایران در دهه ۸۰ تصویب شده است، اضافه کرد: «کسانی که از پول‌شویی مطلع‌اند، موظف به اعلام آن به مرجع قضایی هستند».

آملی لاریجانی با بیان اینکه «مسئولان نباید سخنانی به زبان بیاورند که مانند خنجر به قلب نظام فرو برود»، گفت اگر مسئولی از وقع جرمی مطلع است، «نباید پنهان کاری کنیم بلکه لازم است آن را به مرجع مربوطه اعلام کنیم».

رییس قوه‌قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به مساله محاکمه متهمان فسادهای اقتصادی و اجرای حکم اعدام دو تن از آن‌ها در هفته اخیر پرداخت. آملی لاریجانی به انتقاد از افرادی پرداخت که به گفته او «می‌بینند تمام مقررات قانونی ازسوی برخی افراد زیرپا گذاشته شده و با کمال وقاحت از تلاطمی که خود در بازار ایجاد کرده‌اند سوء‌استفاده می‌کنند»، اما «به حمایت از چنین اشخاصی می‌پردازند و جالب است که کمپین‌های خارجی نیز به آن‌ها ملحق شده‌اند».

به گفته آملی لاریجانی، حقوق‌بشر برای این افراد «صرفا لقلقه زبان» است. او با اشاره به انتقاد «برخی کمپین‌ها که با پول دشمن اداره می‌شوند»، به مساله مشخص نبودن جزییات پرونده و روند دادرسی پرداخت: «مگر جزییات این محاکمه‌ها باید برای شما معلوم باشد؟ کشور، قانون و قاضی دارد و در چارچوب موازین قانونی و شرعی به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم. اینکه شما نسبت‌به روند محاکمات جهل دارید، دلیل بر نادرست‌بودن رسیدگی‌ها نیست».

رییس قوه‌قضاییه اضافه کرد که در این محاکمه‌ها «خوشایند کشورهای خارجی مدنظر ما نیست و صرفا در چارچوب قانون آیین دادرسی خود عمل می کنیم». او گفت کسانی که از این انتقادها حمایت می‌کنند، «حرکتشان در مسیر تحقق نقشه بیگانگان است».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More