شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمد جنتی:‌ مشکل آب خرمشهر را سپاهی‌ها حل کردند

 

آیت الله جنتی،‌ دبیر شورای نگهبان در واکنش به اعتراضات شهروندان خرمشهر به بحران کم‌آبی،‌ گفت که «مشکل آب خرمشهر را سپاهی‌ها حل کرده‌اند.»

آیت الله جنتی، روز یکشنبه ۱۷ تیر ماه در نـــشــست کارگـــروه‌های تخصـصی سـتاد «چــهلمین ســالگرد انــقلاب اسلامی» تاکید کرد: «باید از عده‌ای که قدرت و بیت‌المال دست‌شان است طلبکار باشیم که چرا وضعیت این چنین است. مردم صبر کنند.»

 

حمایت از بسیج و سپاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نیروهای سپاه و بسیج حمایت کرده و گفت که «آدم‌های منفعت طلب کار نکردند، سپاهی‌ها و بسیجی‌ها و انقلابیون کار کردند. مشکل آب خرمشهر را دیدیم ، سپاهی‌ها به میدان آمدند و مشکل را حل کردند، کارها زیاد شده است و به دست این نیروها پاسخ می‌گیریم.»

جنتی «نیروهای سپاه و بسیج را  لشگر خدا » دانسته و گفته است « باید مواظب باشیم بی اعتمادی و نا امیدی بر بچه‌های ما حاکم نشود.»

وی همچنین از صدا و سیما و سایر رسانه‌های و نهادهای دیگر خواسته است تا« دست‌در دست هم دهند و ببیننند چقدر کار شده است.»

جنتی همچنین گفت: «این‌ها خیال می کنند که وقتی به امثال بسیج توهین می‌کنند مردم یادشان می‌رود آن‌ها چه کردند، اگر این بسیجی ها نبودند مال و ناموس مردم را غارت می کردند.»

 

عده‌ای به براندازی فکر می‌کنند

او به نقل از رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه «تنها راه کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است.»تصریح کرد،« چه کسانی باید انجام بدهند ؟ همین ها که قدرت و بیت المال دست‌شان است. چرا کار نمی‌کنید؟ از وزیر سوال کنید. باید مجاهدانه و مخلصانه کار کرد. چه کسی مسئول وضعیت فعلی است؟»

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین  گفت: «عده‌ای به براندازی فکر می‌کنند که این نظام برود و نظام دیگری بیاید . باید گفت می‌شود جلوی قاچاق و فساد را گرفت. می‌توان جلوی قاچاق را گرفت، تولید را بالا برد و اشتغال ایجاد کرد.»

 

اگر ما در غزه و عراق و سوریه نبودیم چه می‌شد

جنتی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گویند، «نه غزه و نه لبنان ؛ اگر خدمات اسلامی نبود چه می‌شد؛ آمریکا، اسرائیل ، منافقین و داعش چه می‌کردند؟ چه برای ما می‌گذاشتند؟ اگر ما در غزه، لبنان، سوریه و عراق نبودیم چه می‌شد؟ این داعشی‌ها درنده و وحشی بودند این ها با برادر ما در عراق و سوریه چه می‌کردند؟».

 

شهروندان در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند

وی تاکید کرد: « خیال نکنند که حالا تنها راه اغتشاش و در و پنجره شکستن است. نه! این‌ها جز ضرر هیچی ندارد. گرفتاری اضافه برای‌تان ایجاد می‌کند. ما باید به این ها امید بدهیم. ما مشکل داریم اما قابل حل هستند.»

جنتی در پایان  به شهروندان توصیه کرده است که «قانع باشند و باید در همه چی ازجمله برق و گاز صرفه جویی کنیم. مردم ما باید قانع باشند و بفهمند باید صبر کنند.»

 

سخنان احمد جنتی در مورد بیکاری ودعوت به صبر به جای اعتراض و اختشاش در گفت‌و‌گو با حسین شریعتمداری فعال سیاسی
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More