شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه تجمع‌ کارگران و بازنشستگان در دست‌کم پنج استان ایران

هم‌زمان با کاهش محدودیت‌های مربوط به کرونا و بازگشایی کارخانه‌ها و شرکت‌ها، طی روزهای گذشته دست‌کم در پنج استان ایران تجمع‌ها و اعتراض‌های کارگران و بازنشستگان نسبت به عدم اجرای تعهدات و پرداخت مطالبات صورت گرفت.

همچنین عدم انجام تعهدات برخی کارخانجات خودروسازی در زمینه ارائه محصول موجب اعتراض مشتریان شد.

روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه رسانه‌ها از دست‌کم سه مورد اعتراض در تهران،‌ سیستان و بلوچستان و خوزستان گزارش دادند. 

در تهران،‌ کارگران شاغل و بازنشسته شرکت واحد اتوبوسرانی در مقابل ساختمان شورای شهر تهران گرد هم آمدند و نسبت به پرداخت نشدن چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور اعتراض کردند. این کارگران همچنین عدم پرداخت حق سنوات خود را نیز مورد اعتراض قرار دادند.

هم‌زمان محمد باقری،‌ رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تهران،‌ به خبرگزاری ایلنا گفت که ۱۴۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه‌شده در پایتخت کار خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، در خوزستان شماری از کارگران اخراجی تاسیسات برق اداره کل بنادر و دریانوردی «بندر امام خمینی» مقابل فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر تجمع کردند.

خبرگزاری ایلنا در این زمینه گزارش داد کارگران معترض نسبت به امضای قرارداد موقت یک‌ماهه، عدم پرداخت حق آب و هوا و اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل معترضند. 

در استان سیستان و بلوچستان کشاورزان زن دلگانی نسبت به قیمت پایین خرید گوجه‌های برداشتی خود معترض‌ شده‌اند. خبرگزاری صداوسیما روز شنبه گزارش داده بود که قیمت کیلویی صد تومان برای گوجه‌های برداشتی مورد اعتراض این کشاورزان قرار گرفته‌ است.

خبرگزاری هرانا شنبه گزارش داده بود که طی روزهای گذشته در اصفهان بازنشستگان شرکت ذوب‌آهن در مقابل استانداری تجمع کردند،‌ در آبادان بیش از ۵۰ کارمند شهرداری اروندکنار در مقابل ساختمان آن دست به اعتراض زدند و در نقده نیز کارگران کارخانه زیپ ایپک در مقابل ساختمان اداره کار شهرستان گرد هم آمدند. 

تجمع‌هایی هم از سوی خریداران خودروهای ثبت نامی از شرکت «شهر خودرو» در جاده قدیم کرج  صورت گرفت که خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. گروهی از حواله‌داران خودروهای سنگین سایپا دیزل هم روز شنبه در اعتراض به تحویل نشدن کامیون‌های ثبت‌نامی، مقابل این شرکت در جاده مخصوص کرج تجمع کردند.

افزایش تجمع‌های صنفی در حالی است که گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس علاوه بر تخمین از دست رفتن تا بیش از شش میلیون شغل در کشور در پی بحران کرونا از فشار بیشتر معیشتی به خانوارهای کم‌درآمد خبر داده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More