شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اروپا تحریم چند مقام‌ امنیتی ایرانی را بررسی می‌کند

 

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه در بروکسل دیدار و درمورد موضوعات مختلف، ازجمله آینده برجام و پاسخ به تهدید‌ها و فعالیت‌های ایران در خاک اروپا گفت‌وگو کردند.

آنها در این نشست، برسر بررسی تحریم بعضی از اتباع ایران که در مسئولیت‌های امنیتی قرار دارند، به توافق رسیدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی نوشته است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در این نشست، با بررسی وضع تحریم‌هایی علیه مقام‌های ایرانی به‌دلیل تلاش این کشور برای ترور مخالفانش در خاک فرانسه و دانمارک، موافقت کرده‌اند.

این اقدام در پی اتهام‌هایی است که برای طرح بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس و همچنین طرح ترور بعضی از اعضای گروه الاحوازیه، در دانمارک متوجه ایران شده است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا، پیش از این نشست به خبرنگاران گفت برای ما مهم است که به همه چالش‌ها و شرایط پیچیده‌ای که ناشی از رفتار ایران در خاک اروپا و یا منطقه است، بپردازیم.

البته هنوز بر سر اسامی اتباع مورد نظر تصمیمی گرفته نشده است.

 

گفت‌وگو درباره سازوکار ویژه مالی اروپا برای تجارت با ایران ادامه دارد

وزرای کشورهای اروپایی همچنین در رابطه با استفاده از مکانیزم واحد یا همان سازوکار ویژه مالی برای تجارت با ایران نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

سازوکار ویژه مالی اروپا یا SPV قرار بود درپی خارج‌شدن آمریکا از برجام و اعمال دور تازه تحریم‌های آمریکا، راهی باشد برای امکان دریافت پول صادرات نفت و تسهیل تبادلات با ایران.

اما همچنان این موضوع که چه کشوری میزبان کانال ارتباطی ایران با اروپا خواهد بود، حل نشده است.

موگرینی پیش‌از برگزاری این نشست گفت که اتحادیه اروپا برای به‌نتیجه رسیدن سازوکار مالی ویژه برای تسهیل تبادلات با ایران در تلاش است. او در پاسخ به اینکه چه زمانی این سازوکار آماده می‌شود، گفته بود، این را باید از وزرای خارجه فرانسه و آلمان پرسید. با این حال، به گفته موگرینی مذاکرات برای این موضوع، پیشرفت مثبتی دارد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More