شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتراضات گنبدکاووس؛ بازداشت دهیار روستای «عرب سرنگ» و آزادی با وثیقه به اتهام «تحریک مردم به شورش» 

 

 

 وب‌سایت رویداد ۲۴ به نقل از یک فعال اجتماعی خبر داد که دهیار روستای «عرب سرنگ» گنبدکاووس به اتهام «تحریک مردم به شورش» درباره تعرض جنسی به دو دختر بچه بازداشت و آزاد شده است. 

امان محمد خوجملی، فعال اجتماعی، در مصاحبه با این وب‌سایت گفت که دهیار روستا، رییس پاسگاه آق‌آباد را به محل حادثه برده و ماموران نیروی انتظامی مرد متهم را بازداشت کردند.

به گفته خوجملی، با این حال ماموران از دهیار روستا «به اتهام دعوت مردم به شورش شکایت و او را بازداشت می‌کنند که بعد از یک شبانه‌روز  به قید وثیقه آزاد می‌شود.»

او گفت که خانه این دو کودک نزدیک محل کار این مرد بوده و آنان برای او آب و غذا می‌برده‌اند. 

 به گفته این فعال اجتماعی روز حادثه این فرد دو کودک را «اغفال و برهنه کرده و با رقص و پایکوبی کودکان را مورد لمس بدنی و تعرض بدون رابطه جنسی قرار داده که یکی از کودکان فرار کرده و به خانه می‌رود». 

خوجملی همچنین گفت: «براساس برخی روایات این فرد قبلا هم سابقه شرارت و کودک‌آزاری داشته و حدود پنج سال پیش باعث می‌شود که یک دختر ۱۴، ۱۵ ساله باردار شود که خانواده از ترس آبرو موضوع را پیگیری نکرده و جنین را سقط می‌کنند.» 

روز جمعه همچنین محمود ترابی، امام جمعه گنبد کاووس، گفت که نباید موضوع تعرض جنسی به این دو دختربچه در شهرستان را  به مسائل قومیتی و امنیتی گره زد». 

ترابی همچنین انتشار گزارش‌ها درباره تجاوز به این دو کودک را نشانه «ولنگاری فضای مجازی» دانست. 

او افزود: «بدخواهان و ضد انقلاب با سوء استفاده از عصبانیت عده‌ای از جوانان و نوجوانان و از طریق فضای مجازی به‌دنبال آسیب زدن به وحدت و اتحاد اقوام و مذاهب در این شهرستان بودند.» 

کاظم نورمفیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان گلستان و امام جمعه گرگان، نیز در این باره گفت: «خیلی‌ها در خارج و حتی داخل کشور سعی کردند از این حادثه برای رسیدن به مقاصد خود بهره‌برداری کنند، اما هوشیاری مردم جلوی توطئه‌های عوامل را گرفت.» 

او اضافه کرد: «از همه مردم ترکمن صحرا باید تشکر کرد که تسلیم جوسازی‌ها نشدند و به تحریکات توجه نکردند و نگذاشتند منطقه دچار مشکلات اجتماعی شود.» 

مقام‌های استان در حالی شهروندان منطقه را به «صبر و تحمل» فرا می‌خوانند که متهم پرونده با رد شدن مساله «تجاوز» از سوی پزشکی قانونی،‌ با اتهام «آدم‌ربایی» تفهیم اتهام شده است. 

در پی این مساله ده‌ها نفر از شهروندان معترض روز سه‌شنبه مقابل دادگستری تجمع کرده و نسبت به شیوه رسیدگی قضایی اعتراض کردند. 

در این اعتراضات شماری از شهروندان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شدند. 

خبرگزاری صدا و سیما نیز فیلمی را در اینباره منتشر کرده که بر اساس سخنان تعدادی از شهروندان، مشخص می‌شود این دو دختر ترکمن و اهل سنت هستند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More