شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۶۱۱ نفر؛ موافقت روحانی با کنترل تردد در ۱۱ استان

 

در حالی که بر اساس آمار رسمی تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایران به ۶۱۱ نفر رسیده است، وزارت بهداشت ایران از بررسی وضعیت ابتلای احتمالی ۶/۵ میلیون خانوار به این ویروس خبر داد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز شنبه ۲۴ اسفند، درباره آخرین آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این کشور گفت: « در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۶۱۱ مورد رسید.» 

با این حال، بنا بر آمار منابع ایران اینترنشنال، تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران تاکنون از مرز ۱۹۵۰ نفر گذشته است.

جهانپور، همچنین از شناسایی ۱۳۶۵ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: «تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.»

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد بهبودیافتگان را نیز تاکنون ۴۳۳۹ نفر اعلام کرد.

همچنین در روز شنبه حسن روحانی، رییس جمهوری، در جلسه ستاد ملی کرونا با پیشنهاد وزیر بهداشت  برای کنترل تردد در ۱۱ استان موافقت کرد.

هنوز نام این ۱۱ استان اعلام نشده است.

روحانی اما با تعیین جریمه برای کسانی که با علائم بیماری در این استان‌ها  مسافرت کرده یا جا به جا می‌شوند، مخالفت کرد و گفت: «ممکن است این افراد از بیماری خود مطلع نباشند و همین که برگردانده شوند و برای درمان به بیمارستان هدایت شوند، به عنوان جریمه برای آنها کافی است.»

 

نمکی: وضعیت کرونای ۶/۵ میلیون خانوار بررسی شد

همچنین سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، درباره طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که تا شامگاه جمعه وضعیت بیش از ۶/۵ میلیون خانوار ایرانی بررسی شده و افرادی که مشکوک به ابتلا به کرونا بودند، فراخوان شده‌اند.

هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور ویدیویی حسن روحانی و برخی از مقام‌های دیگر جمهوری اسلامی، روز شنبه برگزار شد.

نمکی پس از این جلسه با تاکید بر کاهش بار بیمارستان‌ها در پی اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به رسانه‌ها گفت: «افرادی که مشکوک به ابتلای ویروس کرونا بوده‌اند فراخوان شده و به اولین مرکزی که در آن‌جا پرونده الکترونیک سلامت دارند هدایت شده‌اند. افراد در این مراکز اگر نیاز بوده نسخه دریافت کرده و برای مراقبت در منزل یا بیمارستان هدایت شده‌اند.»

وزیر بهداشت ایران اعلام کرد: «فقط در روز گذشته ۹۳۰ هزار تماس تلفنی با خانواده‌هایی انجام شد که نتوانستند از طریق سامانه کرونا به صورت خود اظهاری اطلاعات خود را وارد کنند.»

نمکی همچنین گفت: «امیدواریم با روند اجرای بسیج ملی مبارزه با کرونا و حرف‌شنوی مردم و فشاری که برای زمین‌گیر شدن موارد مشکوک و مبتلا به کرونا برای عدم سفر رفتن وارد می‌شود، تا قبل از عید نوروز دستاوردهای مطلوبی با این بسیج ملی کسب کنیم.»

 

دفاع روحانی در برابر انتقادها

همچنین روز شنبه روحانی در جلسه با حضور مقام‌های دولتی درباره مبارزه با کرونا به «موضوعات مختلف به ویژه مسایل تبلیغاتی و رسانه‌ای مقابله با کرونا» اشاره کرد و گفت: «رسانه‌ها در این رابطه نقش مهمی بر عهده دارند و باید تلاش کنند که فضا به سمت دو قطبی و جناح‌بندی‌های سیاسی کشیده نشود.»

این اظهارات روحانی در حالی است که او طی روزهای اخیر درباره مدیریت بحران کرونا شدیدا مورد انتقاد به ویژه از سوی صدا و سیما بوده است.

روحانی گفت: «هیچ کشوری در دنیا با شرایط تحریمی و فشار حداکثری که روی آن وجود دارد توان مقابله با این شیوع گسترده را که الان همه جهان را در برگرفته نداشت».

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More