شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افشای هویت ارسال‌کننده پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان مجلس

 

خلیل موحدی، عضو سابق شورای شهر مشهد، که ازسوی معاون سیاسی-امنیتی استانداری خراسان رضوی، متهم به ارسال «پیامک‌های تهدیدآمیز» برای نمایندگان شده است، وعده داد که به‌زودی در این‌باره نشستی برگزار خواهد کرد.

خلیل موحدی روز دوشنبه ۱۶ مهرماه، «بدون رد یا تایید اخبار منتشرشده» در مورد نقشش در این موضوع، به وب‌سایت خبری قدس آن‌لاین گفت که به‌زودی در یک نشست خبری در این‌باره صحبت خواهد کرد. او هم‌زمان در صفحه اینستاگرام خود، تلویحا ارسال این پیامک‌ها را پذیرفته و نوشته است که این «پیامک‌های روشنگری» به «نمایندگان بی‌سوادی که بعضا با لیست انگلیسی» به مجلس راه پیدا کرده‌اند، از «افتخارات» اوست و این مساله «چیز پوشیده‌ای» نیست.

 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

جناب آقای #نوروزیان معاون محترم #سیاسی #استاندار #خراسان_رضوی مصاحبه حضرت عالی را دوستان به اطلاع بنده رساندند گرچه مطالب شما آنقدر سبک طرح گردیده بود که مایه خجالت بنده گردید و ضرورتی به پاسخ نمی نماید لیکن از حیث تنویر افکار عمومی بیان نکاتی چند خالی از لطف نیست اولا در همین مصاحبه کوتاه شما چند تناقض روشن موج میزند که نشان دهنده دست خالی شما برای سرکوب و مقابله با #روشنگری انقلابیون است و عملکرد ناکارآمد #دولت_تدبیر شمارا مجبور به حاشیه سازی به جای پاسخگویی نموده است همانطور که اشاره کردید از امامین انقلاب آموخته ایم نه اهل #تهدید باشیم و نه #توهین بلکه اهل تکلیفیم اتفاقا این از خصوصیات حضرت عالیست که تا کنون چند بار فقط یک حسینیه کاملا مردمی(قرآن و عترت) را در رسانه ها تهدید فرموده اید و توهین شما به خانواده شهدا در دوران تصدی فرمانداری هنوز در خاطرهاست و همین خوش خدمتی های شما در دولت تدبیر بود که با وجود نا کارآمدی در پست قبلی موجب ارتقاء شما گردید وانگهی ارسال پیامکهای روشنگری به نمایندگان بی سوادی که بعضا با لیست انگلیسی به خانه ملت راه یافته اند و بار سنگین خیانت برجام بیست دقیقه ای شان امروز کمر ملت مظلوم را خم کرده از افتخارات ماست و چیز پوشیده ای نبوده که شما کشف کنید و اگر مدام در مصاحبه هایتان صحبت از بازداشت میکنید تا جو ارعاب و سکوت در مقابل منکرات ایجاد کنید سخت در اشتباهید یاد آوری میکنم سیره تهدید مردم چهل سال پیش منسوخ گردیده و ما تا آخرین قطره خون در حفظ آرمانهای انقلاب ایستاده ایم اما در پایان توصیه میکنم اولا بجای تهدید امران به معروف و ناهیان از منکر به وظیفه ذاتی خودتان بپردازید تا امروز شاهد پرونده های اتهام مفاسد شرم آور اخلاقی و مالی در اعضای شورا و شهرداری نباشیم ثانیا بجای مصاحبه های غیر کارشناسی و رفتارهای ژورنالیستی بهتر است یکی از چندین دعوت ما را بپذیرید و نترسید و در میان مردم برای پاسخگویی حاضر شوید و ما آماده مناظره در حضور نخبگان هستیم تا همگان بدانند امران به معروف بیسواد و بی اطلاعند یا نمایندگانی که از ترس رو شدن خیانت حاضر به رای علنی نمیشوند #خلیل_موحدی

A post shared by خلیل موحدی (@hajkhalil.movahedi‏) on

 

محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی-امنیتی استانداری خراسان رضوی، روز یک‌شنبه با اشاره به ارسال «پیامک‌های تهدید‌آمیز» برای نمایندگان مجلس، گفته بود که «متولی اصلی» ارسال این پیامک‌ها نیاز به شناسایی ندارد و فرد ارسال کننده، «آقای خلیل موحدی، عضو سابق شورای شهر مشهد، است».

نوروزیان گفته بود ارسال‌کنندگان «مدعی هستند پیامک‌ها تهدیدآمیز نبوده و ارسال آن‌ها تنها برای اطلاع‌رسانی و امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر نمایندگان» است. به گفته او، برخورد نکردن قوه‌قضاییه با این افراد، بدان‌معناست که «ارسال پیامک‌ها از نظر دستگاه قضایی جرم نبوده است».

معاون استاندار خراسان رضوی اضافه کرد که تیرماه سال جاری نیز «یک خانم که از مشهد آنها را برای نمایندگان ارسال می‌کرد، شناسایی، احضار و با وی صحبت شد».

ارسال این پیامک‌‌ها هم‌زمان با زمزمه بررسی پیوستن ایران به FATF در مجلس آغاز شد و عموما حاوی هشدار درباره عواقب تصویب لایحه‌های مرتبط با آن و واکنش به آن‌ بود. برخی نمایندگان مجلس پیش از این، تصویر این پیامک‌های دریافتی را منتشر کرده بودند.

هفته گذشته نیز علی ادیانی‌راد، نماینده قائم‌شهر، خبر داد که پیامک‌های ارسال‌شده برای او «توهین‌آمیز» بوده است. اتفاقی که باعث واکنش علی لاریجانی، رییس مجلس، شد. لاریجانی گفته بود هیات‌رییسه مجلس این موضوع را بررسی می‌کند که «چطور شماره‌های نمایندگان در اختیار این افراد قرار گرفته» و افزوده بود که «برای آن تمهیدی خواهیم کرد».

هم‌زمان سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران، به خبرگزاری ایرنا گفت که این پیامک‌ها «به صورت گروهی برای همه دوستان ما در مجموعه اصلاح‌طلب مجلس» ارسال شده است. به گفته او «برخی از این پیامک‌ها از شماره‌های شخصی و با الفاظ توهین‌آمیز و‌ بعضا آمیخته به تهدید بود».

به گفته این نماینده مجلس، «بعضی از پیامک‌ها با قید اسامی تشکل‌های مختلف ازجمله تشکل‌های دانشجویی بود که محتوای مودبانه داشت»، اما «سایر پیامک‌هایی که اسامی در آنها قید نشده بود هم حاوی الفاظ توهین‌آمیز و‌ تهدید بود».

هم‌زمان قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده دماوند، خبر داد که در زمان بررسی لایحه، «حدود ۵۰۰ پیامک تهدیدآمیز» برای او ارسال شده است. پیامک‌هایی که به گفته او «از شماره‌های مختلف و بعضا شماره‌های شخصی» ارسال شده بود.

ارسال این پیامک‌ها البته تنها وسیله مخالفان نبود. روز گذشته، در زمان بررسی لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، مقابل مجلس، تجمعی در مخالفت با پیوستن به این کنوانسیون و نیز FATF برگزار شد.

هم‌زمان برخی نمایندگان مجلس خبر داده‌اند که پس از تصویب پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، نه تنها ارسال این پیامک‌ها متوقف نشد، بلکه‌ «تهدید جای خود را به نفرین داد و پیامک‌هایی با ساختارهایی شبیه به هم برای نمایندگان ارسال شد».

پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس نیز در حساب توئیتر خود نوشته است که پس‌از تصویب این لایحه، ارسال پیامک‌هایی با مضمون‌ «فحاشی و نفرین و پیام‌های تهدید به مرگ شروع شده است».

 

 

محمدعلی وکیلی، عضو هیات‌رییسه مجلس نیز خبر داده است که برخی نمایندگان مجلس در این زمینه شکایت کرده‌اند و «در هیات‌رییسه مجلس جلسه ای تشکیل شده، ولی مجددا باید جلسه دیگری در هیات‌رییسه برگزار شود، تا مشخص شود آیا این پیامک‌ها منشا سازمانی دارد یا فردی بوده است».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More