شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتخاباتِ نظام ۱۴۰۰| ستاد مقابله با کرونا در واکنش به سخنان رییسی در مناظره سوم: همه پروتکل‌های کرونا را نقض کردید

دبیرخانه ستاد مقابله با کرونا در واکنش به سخنان ابراهیم رییسی در مناظره سوم تاکید کرد که در تجمع انتخاباتی این کاندیدای ریاست جمهوری در اهواز تمام پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کروتا نقض شده است.

ابراهیم رییسی روز شنبه در مناظره سوم گفت که در جریان تجمعات انتخاباتی خود از جمله در شهر اهواز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده است.

ساعتی بعد از این سخنان رییسی، دبیرخانه ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با وجود تاکیدات ستاد ملی کرونا و ستاد کرونا در استان خوزستان مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبلیغات انتخاباتی، در تجمع انتخاباتی این نامزد ریاست جمهوری دستورالعمل‌های مورد تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت نشده است.

در این اطلاعیه اشاره شده که براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا استان خوزستان، مجوز صادر شده برای ستاد انتخاباتی رییسی برای ساعت ۱۹ تا ۲۱ روز پنج‌شنبه با حضور حداکثر چهار هزار نفر با رعایت فاصله چهار متری برای هر نفر در محل تجمع بوده است اما این تجمع در ساعت ۱۹ به‌دلیل حضور تنها ۴۰۰ نفر در محل تجمع، آغاز نشده است.

دبیرخانه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود که ساعت ۲۲ شامگاه پنج‌شنبه گذشته در نهایت «با پیگیری عوامل استانی ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی، بالغ بر چهار هزار نفر از ۲۸ شهرستان خوزستان با اتوبوس به محل سخنرانی اعزام و تجمع انتخاباتی در ساعت ۲۲» آغاز شده است.

در اطلاعیه دبیرخانه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید شد که آنچه در تجمع انتخاباتی ابراهیم رییسی در اهواز رخ داد برخلاف تمامی دستورالعمل‌ها و مجوزها بوده و پروتکل‌های بهداشتی مقرر شده از سوی ستاد ملی کرونا رعایت نشده است.

پیشتر نیز جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز، نیز در نامه‌ای به رییس ستاد ابراهیم رییسی در خوزستان سه مورد تخلف و نقض پروتکل‌های کرونا طی تجمع انتخاباتی روز جمعه ابراهیم رییسی در اهواز را اعلام کرد.

 فرماندار اهواز تاکید کرد که در تجمع انتخاباتی ابراهیم رییسی در اهواز «مراسم در ساعات منع تردد و برخلاف ساعت تعیین شده» برگزار شده است.

جمال عالمی نیسی افزود که همچنین «فاصله‌گذاری تعیین شده ۸ متر مربعی» رعایت نشده و با وجود توافق قبلی «استفاده از ماسک» نیز  در این تجمع انتخاباتی جدی گرفته نشده است.

این در حالی است که روزنامه همشهری در شماره شنبه خود گزارش داد که تجمع‌های انتخاباتی ابراهیم رییسی علاوه بر اهواز، در یاسوج، اسلامشهر و ورامین نیز به شکلی برگزار شده که پروتکل‌های بهداشتی در آن زیر پا گذاشته شده است.

همزمان برخی از مقام‌های بهداشت و درمان از آماده‌باش برای موج جدید کرونا در ارتباط با انتخابات خبر دادند. از جمله محمد طالب‌پور، رییس بیمارستان سینای تهران، جمعه گذشته گفت که به ما توصیه شده برای موج محدود کرونای پس از انتخابات در حالت آماده‌باش قرار گیریم.

رییس بیمارستان سینای تهران گفت: یکی از نگرانی‌های ما عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان برگزاری انتخابات است و در همین زمینه به ما توصیه شده است که برای پیک محدود احتمالی در حالت آماده‌باش قرار گیریم.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More