شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انجمن داروسازان: وزارت بهداشت توان واکسیناسیون جمعیت عمومی را ندارد

در حالی که هلال احمر ایران از تلاش برای واردات واکسن چینی کرونا به این کشور خبر داده، انجمن داروسازان اعلام کرد برای ایمنی جمعی باید دست‌کم ۵۵ میلیون نفر واکسینه شوند که وزارت بهداشت توان این اقدام را ندارد.

علی فاطمی،‌ نایب‌رییس انجمن داروسازان،‌ روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه به خبرگزاری مهر گفت توان واکسیناسیون در فاز آخر برای جمعیت عمومی کشور در وزارت بهداشت وجود ندارد.

او افزود: «از همین رو باید از پتانسیل داروخانه‌ها که امکانات ویژه‌ای دارند، استفاده شود.»

این مقام حوزه بهداشت اشاره کرد برای ایجاد ایمنی جمعی باید دست‌کم «۶۰ تا ۷۰ درصد» جمعیت کشور که معادل ۵۵ میلیون نفر است، واکسینه شوند.

همزمان کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر،‌ اعلام کرده که این نهاد در حال پیگیری برای واردات واکسن کرونا از کشور چین است. 

ایران در حال حاضر تنها از واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه استفاده می‌کند که اخیرا میزان محدودی از دوزهای آن را وارد و برای واکسیناسیون کارمندان بخش درمان مورد استفاده قرار داد.

همتی در زمینه واردات واکسن‌های چینی گفت: «فعلا در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای واردات این واکسن هستیم و تا پیش از پایان سال جاری واکسن وارد کشور خواهد شد.»

طی روزهای گذشته مقام‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا درباره انتشار گونه جدید ویروس کرونا هشدار داده‌اند و قدرت سرایت و کشندگی آن را نیز بالاتر عنوان کرده‌اند.

اکنون علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، هشدار داده که تست‌های منفی «کاذب» در اپیدمی‌ها بسیار خطرناک هستند. زالی گفت: «این اواخر با سویه‌های جدید بیماری روبه‌رو هستیم و یکی از تاکتیک‌های لازم بالا بردن تعداد تست‌های سریع و پی‌سی‌آر است.»

در پایتخت همچنین شورای شهر به شهرداری درباره عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس‌ هشدار داده است.

با این حال و در حالی که کارشناسان بر اعمال محدودیت‌ها با شیوع گونه جدید تاکید می‌کنند، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خبر داده ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام سفر در نوروز سال ۱۴۰۰ در قالب تورهای مسافرتی و با رزرو مراکز اقامتی دارای مجوز متقاعد شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More