شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برگزاری نماز جمعه در شهرهای زرد از اول تیر ماه و «کاهش ۷۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی»

 

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعلام کرد که از اول تیرماه نماز جمعه در شهرستان‌های زرد از نظر شیوع کرونا برگزار خواهد شد. روز چهارشنبه همچنین وزیر کشور ایران اعلام کرد که مراعات پروتکل‌های بهداشتی « بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است»

 وزارت بهداشت ایران روز ۱۵ خرداد وضعیت ۲۴۵ شهرستان ایران از نظر شیوع کرونا را زرد اعلام کرده بود.

 شورای سیاستگذاری ائمه جمعه روز چهارشنبه، ۲۱ خرداد، همچنین اعلام کرد که زمان برگزاری تهران بعدا اعلام خواهد شد.

برگزاری نماز جمعه در ۱۳۲ شهرستان ایران که وضعیت شیوع کرونا در آنها سفید اعلام شده است،  از هفته دوم اردیبهشت ماه از سر گرفته شده بود.

پیش از این رهبر جمهوری اسلامی خواستار برگزاری سریعتر مراسم‌های مذهبی شده بود.

وزارت بهداشت ایران در ۱۵ خرداد وضعیت ۲۴۵ شهرستان ایران از نظر شیوع کرونا را زرد، وضعیت  ۵۸ شهرستان را قرمز و وضعیت ۱۵۵ شهرستان را سفید اعلام کرده بود.

بر اساس تعریف وزارت بهداشت، اگر طی دو هفته اخیر متوسط میزان بستری شدن روزانه افراد به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، بالای سه نفر باشد، آن شهرستان در وضعیت قرمز است.

اگر متوسط میزان بستری روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، حداکثر یک نفر باشد این شهرستان سفید محسوب می‌شود. شهرستان‌هایی که بین شرایط قرمز و سفید باشند زرد محسوب می‌شوند.

ستاد ملی کرونا در جلسه روز ۱۷ خرداد ماه تصویب کرده بود که مهدهای کودک‌ها و تورهای سیاحتی از ۲۴ خرداد ماه و سینماها، تئاتر و مراکز فرهنگی از یکم تیر ماه، کار خود را از سر بگیرند.

در همین حال روز چهارشنبه محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت وزارت بهداشت، اعلام کرد که مهدهای کودک برای بازگشایی باید از وزارت بهداشت مجوز دریافت کنند.

او گفت که تا ۲۷ اردیبهشت ماه حدود ۷۷.۵۷  درصد مردم و صاحبان کسب و کارها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند اما تا ۱۵ خرداد ماه این میانگین در کل کشور به حدود ۲۳ درصد نزول کرده است. فرهادی گفت که این رقم  در تهران به‌ حدود ۱۰ درصد رسیده است.

در همین حال عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، گفت نیز گفت که مراعات پروتکل‌های بهداشتی « بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است».

او با اشاره به افزایش مبتلایان و جان باختگان کرونا افزود: «پیشتر روزی ۳۰ تا ۳۴ فوتی داشتیم اما دوباره به عدد ۶۵ تا ۷۰ رسیده‌ایم».

وزارت بهداشت ایران در از افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان‌های کردستان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمانشاه در هفته‌های گذشته خبر داده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More