شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حریرچی: فقط با عبور شمار جان‌باختگان روزانه کرونا از ۲۰۰ نفر احتمال قرنطینه نیمه‌کامل وجود دارد

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت که با شکسته شدن رکورد بستری روزانه بیماران کرونا، وزیر بهداشت به همه مراکز درمانی آماده‌باش داده است. همزمان ایرج حریرچی گفت که فقط در صورت عبور شمار جان‌باختگان روزانه کرونا از ۲۰۰ نفر احتمال «قرنطینه نیمه‌کامل» وجود دارد.

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه در اوج موج سوم کرونا تعداد بستری روزانه دو هزار و ۳۰۰ نفر بود، گفت که در موج چهارم و در حالی که هنوز به اوج آن نرسیده‌ایم روزانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ بیماران کرونا بستری می‌شوند.

رییسی افزود با تاکید براینکه موج چهارم کرونا از موج‌های قبلی بسیار شدیدتر خواهد بود، گفت که وزیر بهداشت در جلسه‌ای که با روسای بیمارستان‌های علوم پزشکی داشت، خواست همه آماده‌باش باشند زیرا فکر می‌کنیم که بیشتر ابتلا‌ها از ویروس جهش‌یافته باشد و به تخت‌های بستری بیشتری نسبت به پیک‌های قبل نیاز خواهیم داشت.

این مقام وزارت بهداشت گفت که با توجه با افزایش بیماران سرپایی و بستری‌ها و همچنین گردش ویروس جهش‌یافته که انفجاری افراد را مبتلا می‌کند این شرایط قابل پیش بینی بود.

رییسی افزود که در چنین شرایطی اثر سفر‌ها و دورهمی‌ها عید را ۵ تا ۱۰ روز آینده خواهیم دید و درحالی که پنج شهر استان تهران قرمز است، وضعیت خود شهر تهران نیز تا هفته آینده به قرمز تبدیل می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد که ایلام و البرز وارد موج چهارم شده‌اند و استان‌های دیگر هم وارد می‌شوند.

از سوی دیگر درحالی که به گفته مقام‌های وزارت بهداشت جمعیت هدف واکسیناسیون کرونا در ایران دست‌کم ۵۶ تا ۶۰ میلیون نفر و واکسن مورد نیاز ۱۱۲ تا ۱۲۰ میلیون دوز است، علیرضا رییسی گفت که تاکنون در مجموع حدود ۷۹۰ هزار دوز واکسن وارد ایران شده است.

به عنوان سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گفت که در مجموع تاکنون در ایران به ۲۵۰ هزار نفر واکسن تزریق شده است و ۵۵ هزار نفر هم دوز دوم‌ را دریافت کرده‌اند.

حریرچی: نگران جهش ویروس در داخل یا ورود گونه‌های جهش‌یافته هستیم

همزمان ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، اعلام کرد که موج چهارم کرونا در ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، لرستان، هرمزگان، البرز و در تمام استان‌های کشور صعودی است و در تهران نسبت به دو هفته گذشته موارد سرپایی، بستری و فوت ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است.

حریرچی با بیان اینکه در حال حاضر نگران مترو، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها هستیم، زیرا مبتلایان سایر استان‌ها به تهران و شهر‌های بزرگ برگشته‌اند، گفت که ما نگران ادارات هستیم، چون ترکیب مختلفی از استان‌ها به ادارات برگشته اند و با تبادل ویروس میان دیگران احتمال ابتلا را افزایش می‌دهند به این علت است که اصرار به شدید شدن محدودیت‌ها داریم.

معاون کل وزارت بهداشت همزمان گفت که «اگر فوت روزانه بالای ۲۰۰ نفر را تجربه کنیم که دور از تصور نیست امکان قرنطینه نیمه کامل خواهد بود زیرا تا سه هفته آینده همچنان آمار فوتی‌های روزانه کرونا سه رقمی و دست‌کم حدود ۱۲۰ نفر خواهد بود.

این مقام ارشد وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از ورود ویروس جهش‌یافت، از گونه شناسایی شده در برزیل و آفریقا، گفت که «چنانچه ویروس داخلی کشورمان جهش یابد و یا ویروس جهش یافته‌ای وارد کشور شود در هر دو مورد ما ملزم به رعایت احتیاط بیشتر هستیم».

حریرچی افزود که «اگر می‌گوییم عراق نروید، نه به علت این است که زیارت امام حسین نروید، بلکه به علت آن است که همه گیری در عراق رو به فزونی گذاشته و در ترکیه هم همینطور است».

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More