شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
​​​​​​​بیانیه ابوالفضل قدیانی درباره اعتراض‌ها در ایران:

خامنه‌ای جرات پذیرش مسئولیت تصمیم‌های خود را ندارد

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی ساکن ایران، با وجود قطع اینترنت، بیانیه‌ای را درباره اعتراض‌های اخیر نوشته که نسخه‌ای از آن به ایران اینترنشنال رسیده است.

قدیانی، افزایش ناگهانی قیمت بنزین را تصمیم علی خامنه ای، دانسته و اقدامی برخاسته از سیاست های استبدادی و خودپرستانه رهبر جمهوری اسلامی توصیف کرده است. قدیانی همچنین سرکوب اعتراض‌های مردم ایران را جنایت خوانده و گفته است، مسئول اصلی و نهایی در قبال خون‌های ریخته شده آقای خامنه‌ای است که باید پاسخگو باشد.

قدیانی در بیانیه خود از دولت حسن روحانی هم انتقاد کرده که «فرمان‌بر و مطیع» رهبر ایران است و «سیاست‌های ویران‌گر» آن «در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه های اقتصادی» باعث «مضاعف شدن» فشار اقتصادی شده است.

این فعال سیاسی با اشاره به سخنان روحانی که کسر بودجه آن »دو سوم کل بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی» ایران است، این کسری بودجه را در تاریخ معاصر ایران «بی‌سابقه» توصیف کرده است.

قدیانی دلیل افزایش قیمت بنزین و «تاوان سنگین» مردم برای افزایش قیمت‌ها را آن دانسته که «مستبد امروز ایران نمی خواهد از سیاستهای ویرانگر و تنش آفرین خود در منطقه و جهان دست بردارد و گام در جهت تنش زدایی بگذارد»، چرا که در این صورت «این قدرت فاسد و غاصبانه را» از دست خواهد داد.

قدیانی در بیانیه خود ، سیاست های  خامنه‌ای را ویران‌گر، تنش‌زا و جاه‌طلبانه، دانسته و افزوده است که او تمامی امور، به خصوص اقتصاد ایران را به بن بست کشانده، اما جرأت پذیرش مسئولیت تصمیم های خود را ندارد.

قدیانی  قدرت‌طلبی شدید رهبر جمهوری اسلامی را پاشنه آشیل حکومت دانسته و گفته است که او عاقبت این قدرت ویران‌گر را از دست خواهد داد.  او همچنین از دولت حسن روحانی هم انتقاد کرده که فرمان‌بر و مطیع رهبر ایران است و سیاست‌هایش باعث «افزایش فشار اقتصادی بر مردم شده است. 

 

متن کامل یادداشت ابوالفضل قدیانی:

هو الحکیم

افزایش ناگهانی و غافلگیرانه بنزین طرح و تصمیم علی خامنه‌ای، مستبد امروز ایران است و نیز نتیجه محتوم سیاست‌های استبدادی و خود پرستانه اوست که ماه‌ها قبل توسط دولت فرمان‌بر و مطیع حسن روحانی با اعلام قبلی به اجرا گذاشته شد، اما با واکنش مردم به صورت هجوم به پمپ بنزین‌ها و بازتاب وسیع آن ناچار به عقب‌نشینی و به مسکوت گذاشتن طرح برای فرصتی دیگر شد و طبق عادت دیرینه خود هرگز جرات پذیرش مسئولیت تصمیم‌های خود را ندارد.

از آن‌جا که این سیاست‌های ویران‌گر در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و مزید بر آن بر گرده‌ی محرومان قرار گرفته و هزینه‌های سنگین آن را پرداخت می‌کنند، فشارهای اقتصادی را مضاعف نموده و در نتیجه تمامی امور، به خصوص اقتصاد کشور را به بن بست کشانده است.

حسن روحانی رسما اعلام کرد از بودجه‌ی 450 هزار میلیارد تومانی بودجه دارد یعنی دو سوم کل بودجه دارد یعنی دو سوم کل بودجه بعید می دانم که چنین کسر بودجه ای در تاریخ معاصر ایران سابقه داشته باشد.

حسن روحانی رسما اعلام کردبه میزان دو سوم از بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی، کسری بودجه دارد. بعید می‌دانم چنین کسری بودجه‌ای در تاریخ معاصر ایران سابقه داشته باشد.

در این شرایط سخت از کجا و از چه منبع و یا منابعی این کسری بودجه‌ی حیرت‌آور و سایر هزینه‌های سنگین و گزافی که سیاست‌های تنش‌زا و جاه طلبانه‌ی آقای خامنه‌ای  به بار آورده، باید تامین کنند.

اما آنان در این اوضاع نابه‌سامان، دیواری از دیوار مردم مظلوم ایران کوتاه‌تر نمی‌یابند، به شیوه مذموم خود به فکر سر کیسه کردن مجدد مردم می‌افتند، چون ثابت کرده‌اند که عرضه و هنری جز زورگویی به مردم برای حل مشکل ندارند، بنابراین با اعلام افزایش نا گهانی قیمت بنزین ملت را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهند .

برای مردم پر روشن است این افزایش قیمت سر آغاز دور جدیدی از تورم بوده و موجی از گرانی‌ها را به دنبال خود خواهد آورد. سئوال این است که چرا باید مردم چنین تاوان سنگینی را بپردازند؟ پاسخ برای مردم واضح است: چون مستبد امروز ایران نمی‌خواهد از سیاست‌های ویران‌گر و تنش‌آفرین خود در منطقه و جهان دست بردارد و گام در جهت تنش‌زدایی بگذارد. چرا که به شدت بیمناک است اگر سیاست خارجی تغییر کند و روابط کشور با سایر کشورهای منطقه و جهان عادی و بر اساس قوانین بین المللی و حقظ منافع طرفین تنظیم شود، این قدرت فاسد و غاصبانه را از دست بدهد؛ لذا مصمم است به هر قیمتی سلطه خود را بر کشور حفظ کند.

از قضا پاشنه آشیل وی همین قدرت‌طلبی شدید است و عاقبت این قدرت ویران‌گر را از دست خواهد داد. مردم به محض شنیدن خبر افزایش قیمت بنزین در بسیاری از شهرها به طور خود جوش به اعتراض برخاستند، اعتراضی که حق طبیعی آنان است و از ابتدایی‌ترین حقوق مردم به شمار می‌رود. معترضان مطالبات خود را به صورت مسالمت‌آمیز بیان کردند، اما متاسفانه عمال استبداد اعتراضات مردم را با خشونت پاسخ دادند و جنایت پیشه کردند و تعدادی از معترضان را مظلومانه به خاک و خون کشیدند. بنده ضمن تسلیت به بازماندگان داغدار آنان، متذکر می‌شوم ارگان‌های امنیتی نظامی و لباس شخصی‌ها و دیگر افراد سرکوب‌گری که در سرکوب شرکت کرده و می‌کنند در قبال خون‌های ریخته شده مسئولند و پاسخ‌گو، اما مسئول اصلی و نهایی در قبال خون‌های ریخته شده آقای خامنه‌ای است که باید پاسخگو باشد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More