شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خواهر علی یونسی: پاسخ اتهامات سخنگوی قوه قضاییه را دادم، تهدید جانی و جنسی شدم

خواهر علی یونسی، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف و برنده طلای المپیاد جهانی نجوم که از سوی ماموران امنیتی سپاه پاسداران بازداشت شد، از تهدید جنسی و جانی خود در پی پاسخ به اتهام‌های سخنگوی قوه قضاییه خبر داد.

آیدا یونسی،‌ خواهر این دانشجوی زندانی، روز  دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در صفحه توییتر نوشت:‌«وحشیانه زدید و بردید. تحمل دو دقیقه ویدئو پاسخگویی به اتهام‌زنی‌های بی‌اساس سخنگوی قوه قضائیه را نداشتید.»

او اشاره کرده که در پی انتشار پاسخش به اتهام‌های غلامحسین اسماعیلی،‌ سخنگوی دستگاه قضایی،‌ با «فحش و تهدید» جانی و جنسی مواجه شده است.

یونسی همچنین در این توییت نوشت: «در مملکت اسلامی بی‌قانون،‌ جایی برای شکایت‌ ازتان ندارم. اما زیر سایه قانون،‌ تهدیدهایتان را نزد پلیس انگلستان ثبت کردم.»

سخنگوی قوه قضاییه هفته گذشته گفته بود امیرحسین مرادی و علی یونسی،‌ دو دانشجوی بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف، به «گروه‌های ضد انقلاب و منافقین» وصل شده بودند و «تحت تعلیمات این گروه» به دنبال انجام اقدامات «خرابکارانه» بودند. 

اسماعیلی اضافه کرد که در بازرسی از منازل آن‌ها «اقلام انفجاری» کشف شد.

خواهر یونسی در ویدیویی ضمن رد این سخنان در پاسخ به اسماعیلی گفته بود  «بعد از ۲۶ روز که معلوم نیست چه بلایی سر برادرم آوردید، این اتهامات مسخره را می‌زنید.»

به گفته خانواده این دانشجوی بازداشتی،‌ ماموران امنیتی و بازپرس پرونده در زمان بازداشت و پس از آن گفته بودند «علی مشکلی ندارد و بازداشت او به سابقه خانوادگی‌اش مربوط نمی‌شود.»

طی هفته‌های گذشته و با افزایش واکنش‌ها به بازداشت یونسی،‌ اعضای بسیج دانشجویی،‌ فعالان رسانه‌های رسمی حکومت و حامیان جمهوری اسلامی اتهام‌های امنیتی مختلفی را علیه او رد رسانه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند. 

علیرضا قادری،‌ مسئول بسیج دانشگاه صنعتی شریف،‌ چند روز پس از بازداشت یونسی نخستین بار در توییتر نوشت که دلیل بازداشت او به «خارج از محیط دانشگاه» مربوط است. 

او توضیح نداد که چگونه این اطلاعات درباره پرونده را به دست آورده است.

محمد فراهانی سردبیر خبرگزاری میزان،‌ رسانه رسمی قوه قضاییه،‌ هم روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه و پس از طرح اتهام از سوی اسماعیلی در توییتر اعلام کرد که گزارشی در خبرگزاری میزان درباره جذب نیروهای دانشجویی از سوی «گروه‌های تروریستی» پس از انقلاب منتشر کرده و در پی آن بوده که سخنگوی دستگاه قضا اتهام یونسی و مرادی را ارتباط با سازمان مجاهدین خلق اعلام کرده است.

انفجار مقابل «قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران» و «ستاد اجرایی فرمان امام» اتهام‌های دیگری بود که نجاح محمدعلی، فعال سیاسی حامی حکومت ایران در خارج کشور،‌ آن را به این دو دانشجو منتسب کرد.

هر او چند پس از آن‌که این توییت با واکنش منفی کاربران مبنی بر اتهام‌زنی امنیتی مواجه شد، آن را حذف کرد.

یونسی دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف هم‌زمان با امیرحسین مرادی دانشجوی فیزیک این دانشگاه شامگاه جمعه ۲۲ فروردین‌ماه از سوی ماموران امنیتی سپاه پاسداران و با ضرب و شتم بازداشت شدند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More