شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رادیو ان‌پی‌آر: پیش از حمله، پهپادها و موشک‌های ایران شناسایی شده بودند

 

دو مقام پنتاگون، وزارت دفاع ایالات متحده، گفته‌اند ماهواره‌های جاسوسی آمریکا پیش از حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، پهپادهای آماده و موشک‌‌های ایران را از سکوهای پرتاب در داخل ایران شناسایی کرده‌اند.

رادیو ان.پی.آر، رادیو ملی و عمومی آمریکا، روز سه‌شنبه بیست و ششم شهریور، به نقل از منابع خود نوشت که ایالات متحده این تصاویر را کماکان به عنوان «شواهد محتمل» مبنی بر دست داشتن ایران در حملات اخیر به عربستان سعودی ارزیابی می‌کنند.

با این حال، وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرده است که امروز چهارشنبه شواهدی ارائه می‌شود که نشان می‌‌دهد ایران در این حملات نقش داشته است.

ان.پی.آر به نقل از منابع خود در پنتاگون نوشته است که کارشناسان آمریکایی برای بررسی و ارزیابی شواهد به عربستان اعزام شده‌اند.

در همین حال، قرار است که روز چهارشنبه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در ریاض، پایتخت عربستان، با مقام‌های این کشور از جمله شاهزاده سعودی محمد بن سلمان دیدار و درباره حملات روز شنبه گفت‌وگو داشته باشد.

مایک پنس، معاون رییس جمهوری آمریکا، نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد  که آمریکا در حال بررسی شواهد این حملات و آماده است از منافع و متحدان واشنگتن در خاورمیانه دفاع کند.

پنس در سخنرانی در «بنیاد هریتج» گفت: « ما در حال بررسی شواهد و مشورت با متحدانمان هستیم و رییس‌جمهوری آمریکا تعیین می‌کند که بهترین شیوه اقدام در روزهای آینده چیست.»

در گزارشی دیگر مرتبط با حملات اخیر به عربستان سعودی، شبکه خبری ان.بی.سی نیز در گزارشی نوشت که شامگاه دوشنبه در جلسه امنیت ملی کاخ سفید، مقا‌های ارشد وزارت آمریکا گزینه‌های مختلف اقدام علیه ایران را با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، در میان گذاشته‌اند. این گزینه‌ها شامل حملات سایبری، حمله به تاسیسات نفتی ایران و هدف قراردادن سپاه پاسداران بوده است.

ایران پیشتر دست داشتن خود در این حملات را رد کرده است و این حملات را بخشی از «دفاع مشروع و متقابل» حوثی‌های یمن در قبال حملات عربستان سعودی و ائتلاف نظامی به رهبری عربستان معرفی کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More