شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

روایت یکی از شاکیان از اعمال نفوذ سخنگوی قوه‌قضاییه در تبرئه قاری متهم به تعرض جنسی

 

یکی از افرادی که از سعید طوسی قاری قرآن به اتهام تعرض و سوء استفاده جنسی شکایت کرده، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه را به اعمال نفوذ برای تبرئه طوسی متهم کرده است.

محمد گندم‌نژاد طوسی مشهور به «سعید طوسی»، از قاریان مورد علاقه علی خامنه‌ای، ده سال پیش به «تعرض و سوء استفاده جنسی» به کودکان تحت آموزش خود متهم شد ولی هنوز پرونده رسیدگی به اتهامات او به سرانجام نرسیده است.

این فرد با نام مستعار «محمد» در نامه‌ای که در سایت خبری انصاف‌نیوز منتشر شد، نوشت «قطعا» تا زمانی که اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضایی و مسئول دفتر رئیس قوه قضاییه است، نخواهند گذاشت این پرونده به نتیجه برسد.

در این نامه آمده اسماعیلی در سال ۱۳۹۴، زمانی که ریاست دادگستری استان تهران را برعهده داشت و دادگاه تجدیدنظر آماده صدور حکم قطعی برای طوسی بود، پرونده او را به صورت غیرقانونی از دادگاه تجدیدنظر گرفت و روند دادرسی را دو سال مسدود کرد.

بر اساس روایت این شاکی سعید طوسی، اسماعیلی در نهایت با سپردن پرونده طوسی به دادگاهی دیگر موجب نقض حکم ۴ سال حبس او و تبرئه «ناباورانه» این قاری قرآن در دی ۹۶ شد.

این کودک گفت پیش از آن نیز، از زمان آغاز روند بررسی این پرونده در قوه قضاییه در سال ۹۱ تا‌ ۹۴، این روند «غیرطبیعی» بود.

محمد در نامه خود نوشت: «از طریق آقای ناطق نوری رییس سابق بازرسی بیت رهبری، قضیه را پیگیری می‌کردیم و نامه‌ای به رهبری نوشته بودیم اما دیگر پیگیری نشد.»

او اضافه کرد به شاکیان این پرونده گفته شده بود: «شما وقتی می‌بینید این قضیه به ‌نظام ضربه می‌زند نباید پیگیری کنید.»

به گفته «محمد»، ریاست پیشین قوه قضاییه نیز به جای بررسی عادلانه به این پرونده، شاکیان را تهدید کرد که به دلیل رسانه‌ای کردن آن باید به‌ عنوان «معاونت در جرم»، تحت تعقیب قرار بگیرند.

در حالی که شاکیان پرونده سعید طوسی به حکم تبرئه او اعتراض کرده‌اند، این شاکی نوشت پرونده طوسی اکنون نزد ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه است تا به دستور او مجددا مورد بررسی قرار گیرد، «اما هنوز رایی در این باره به ما ابلاغ نشده است».

سال گذشته، محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم، طی نامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواستار بررسی مجدد پرونده طوسی شد.

صادقی پیشتر از «اعمال نفوذ» افرادی در دفتر رهبر جمهوری اسلامی در پرونده طوسی خبر داده بود.

محمد در نامه خود نوشته است مگر ابراهیم رییسی «داعیه‌ مبارزه با فساد» ندارد، «پس چرا به پرونده‌ ما رسیدگی نمی‌شود؟»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More