شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رییس جمهور آمریکا از دریافت گزارش پزشکی خیلی خوب خبر داد؛خروج چند دقیقه‌ای ترامپ از بیمارستان

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، عصر یک‌شنبه لحظاتی پس از انتشار دومین پیام ویدیویی خود از مرکز پزشکی والتر رید، سوار بر خودرو و درحالی که ماسک بر صورت داشت از بیمارستان خارج شد و پس از ابراز احساسات برای هوادارانش که در بیرون از بیمارستان حضور داشتند، به این مرکز بازگشت.

ترامپ در جریان این خروج چند دقیقه‌ای پس از دور زدن میان هوادارانش و درحالی که از داخل خودرو برای آنها دست تکان می‌داد، بار دیگر به داخل بیمارستان بازگشت.

رییس‌جمهوری آمریکا پس از مثبت شدن آزمایش کرونای خود و همسرش ملانیا، بانوی اول ایالات متحده، از عصر جمعه یازدهم مهر ماه برای ارزیابی پزشکی به مرکز پزشکی ملی نظامی والتر رید در ایالت مریلند در همسایگی پایتخت منتقل شده است.

ترامپ از هنگام حضورش در این مرز پزشکی تاکنون دو پیام تصویری منتشر کرده است و دقایقی قبل از حضور با خودرو در جمع هوادارانش، با انتشار دومین پیام تصویری از مرکز پزشکی والتر رید در صفحه توییتر خود، خبر خروج چند دقیقه‌ای خود را اعلام کرده بود.

او در بخشی از این پیام گفت که «من می‌خواهم یک سورپرایز برای وطن‌دوستان عزیزی که اینجا بیرون و در خیابان هستند داشته باشم. آنها برای مدت طولانی است که آنجا هستند و پرچم ترامپ را در دست دارند. آنها کشور ما را دوست دارند. من به هیچ‌کس نمی‌گویم اما به شما می‌گویم که در حال انجام یک سورپرایز کوچک برای آنها هستم و به ملاقاتشان خواهم رفت.»

او افزود که «احتمالا من به قبل از اینکه شما [پیام تصویری] مرا ببینید، می‌رسم. من وقتی به اشتیاق نگاه می‌کنم – اشتیاقی که شاید هیچ‌کس قبلا چنین چیزی نداشته است- مردمی که کار ما را دوست دارند و از هرکس دیگری شوق و علاقه بیشتری دریافت می‌کنیم.»

در بخش دیگری از پیام تصویری عصر یک‌شنبه ترامپ تصویری خود از مرکز پزشکی والتر رید، تاکید کرد که «ما گزارش‌های خیلی خوبی از پزشک‌ها دریافت کرده‌ایم. اینجا، والتر رید، یک بیمارستان بی‌نظیر هست. کاری که آنها می‌کنند واقعا حیرت‌انگیز است و من می‌خواهم از همه آنها تشکر کنم.»

ترامپ  کادر درمان این مرکز پزشکی را ستود و با اشاره به «پرستارها، دکترها، و همه کسانی که اینجا هستند» به ملاقات خود با چند تن از «سربازها و مسئولان» نیز اشاره کرد و کادر درمان این مرکز پزشکی به عنوان «گروه بی‌نظیر» نام برد.

رییس جمهوری ایالات متحده، در بخش دیگری از دومین پیام تصویری خود از مرکز پزشکی والتر رید، از دوره حضور خود در این مرکز به عنوان «یک سفر» یاد کرد و افزود که «این یک سفر بسیار جالب برایم بود. من درباره بیماری کرونا خیلی چیزها یاد گرفتم، واقعا وارد یک مدرسه واقعی شدم.»

او تاکید کرد که مرکز پزشکی والتر رید یک مدرسه واقعی است و تاکید کرد که در این مرکز درباره کرونا اطلاعات کاملی دریافت کرده است.

ترامپ در بخشی از پیام خود نیز گفت که «ما آمریکا را دوست داریم و آنچه در حال اتفاق افتادن است را نیز دوست داریم.»

انتشار دومین پیام ترامپ از مرکز پزشکی والتر رید و حضور او با خودرو میان هوادارانش درحالی اتفاق افتاد که روز یک‌شنبه یکی از اعضای تیم پزشکی رییس جمهور آمریکا اعلام کرد در صورت ادامه روند بهبودی، دونالد ترامپ می‌تواند از روز دوشنبه به کاخ سفید برگردد.

همزمان وال استریت ژورنال از قول منابع مطلع گزارش داد که دونالد ترامپ ساعاتی پیش از اعلام عمومی ابتلای خود به کرونا در روز پنج‌شنبه، از نتیجه مثبت آزمایش سریع ویروس کرونا خبر داشت اما آن را فاش نکرد و در انتظار یافته‌های بیشتر در بررسی‌های دقیق‌تر بود.

وال‌استریت‌ژورنال، افزود که دونالد ترامپ عصر پنج‌شنبه قبل از حضور در فاکس نیوز، نتیجه مثبت آزمایش خود را دریافت کرده بود، اما درباره آن حرفی نزد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More