شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سازمان جنگل‌ها: یک کارگروه مشترک به اراضی موقوفی دماوند و آق‌مشهد رسیدگی خواهد کرد

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران با صدور اطلاعیه‌ای در واکنش به گزارش‌ها درباره وقف بخش‌هایی از کوه دماوند و جنگل آق‌مشهد اعلام کرد «کارگروه مشترک و مراجع صلاحیت‌دار» تکلیف زمین‌های موقوفی را مشخص خواهند کرد.

سازمان جنگل‌ها در بیانیه‌ای که روز دوشنبه ۱۳ مرداد ماه صادر کرده به جلسه روز شنبه شماری از مقام‌های ارشد دولت در همین زمینه اشاره و اعلام کرده در این جلسه حاضران بر «مقدس بودن وقف» تاکید داشته، اما کوه دماوند و جنگل‌های هیرکانی را «غیرقابل وقف» و «سرمایه ملی» دانسته‌اند.

این سازمان در ادامه این اطلاعیه خود از رسیدگی به «اراضی مشمول وقف‌نامه‌ها و اسناد مالکیت وقف» در این دو منطقه خبر داده و اشاره کرده «کار گروه مشترک و مراجع صلاحیت‌دار» بر اساس قوانین ساری و جاری کشور و آیین‌نامه مصوب هیات وزیران این اقدام را انجام خواهند داد.

بیانیه این سازمان توضیحی درباره اعضا و جزییات این کار گروه و مراجع نداده است.

در جلسه مورد اشاره دولت در همین زمینه معاون اول و شماری دیگر از معاونان رییس‌جمهوری،‌ برخی وزرا، و روسای سازمان‌ جنگل‌ها،‌ سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک برای رسیدگی به این موضوع حاضر بوده‌اند.

پیشتر اسحاق جهانگیری،‌ معاون اول رییس‌جمهوری،‌ گزارش‌ها در  زمینه وقف دماوند را «فضاسازی» خوانده و گفته بود همه دستگاه‌ها و مسئولان نسبت به آن «موضع‌گیری‌های خوبی» انجام داده‌اند.

با این حال، روز یکشنبه در ادامه واکنش‌ها به این موضوع عیسی کلانتری،‌ رییس سازمان حفاظت محیط زیست،‌ وقف ۴۰۰ هکتار از جنگل آق‌مشهد ساری و ۱۰۰ هکتار از دماوند را تایید کرد.

این در حالی است که حسن روحانی، رییس‌جمهوری، هشتم مردادماه در جلسه هیات دولت اعلام کرده بود گزارش‌ها در این زمینه «شایعه» بوده و «راهکار دشمن» است.

روحانی همچنین اضافه کرده بود: « این چه بازی است، مگر می‌شود مرتع، جنگل و بیابان را وقف کرد؟»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More