شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سعید طوسی، محمود صادقی را «دروغگو» خواند و رأی تبرئه خود را تأیید کرد

 

محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی،‌ در پی اعلام خبر تبرئه‌شدن سعید طوسی، قاری معروف قرآن توسط  شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران،‌ تصویر رأی دادگاه را نیز منتشر کرده است.

صادقی روز شنبه ۷ بهمن، سپس با انتشار چند توییت دیگر علیه قوه قضاییه، اعلام کرد: «اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را ازدادگاه گرفته بود».

 

 

وی در توئيت دیروز حود نوشت: «حکم مستشاران عاریتی شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر کیفری استان تهران مبنی بر تبرئه کودک آزار قرآنی نشان می‌دهد دستگاه قضایی صدای اعتراض مردم را خوب شنیده است.»

‏وی افزود: «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رئیس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد؛ اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را از دادگاه گرفته بود.»

به گزارش انصاف نیوز، سعید طوسی از قاریان نزدیک به بیت سید علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به این خبر گفت: «رأی تبرئه‌ام صادر شده و به وکیلم نیز ابلاغ شده و به زودی منتشر می‌شود.»

 

 

 

 

طوسی در واکنش به سخنان محمود صادقی ادعا کرده است:«من این آقا را اصلاً نمی‌شناسم. قطعاً ایشان هر کسی هست دروغ می‌گوید و ادعای بی‌خودی دارد و برای خودش حرف زده است. اگر ایشان مشکلی دارند با وکیلم، آقای حمید هروی تماس بگیرند تا توجیه شوند».

خبر تبرئه سعید طوسی از سوی دستگاه قضا با واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

مصطفی تاجزاده،فعال سیاسی، شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور حقوق شهروندی و  الهام فخاری، نماینده شورای شهر تهران،نیز با انتشار توییتی به این خبر واکنش نشان داده‌اند.

تاجزاده در توئیت خود نوشته است:«حکم سعید طوسی با اعمال نظرهای مقامات، افکار عمومی را شدیدا جریحه دار کرده است. اگر این پرونده عادلانه رسیدگی نشود، انگشت اتهام به سوی کانونی متوجه خواهد شد که مصلحت خود او و کشور نیست.»

 

 

از سوی دیگر، تاجزاده و صادقی،  هشتگ‌هایی را نیز برای اعتراض به این حکم در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته‌اند.

محمد گندم‌نژاد طوسی،‌ معروف به سعید طوسی؛ قاری مشهور قرآن که از قاریان نزدیک به بیت سید علی خامنه‌ای،‌رهبر جمهوری اسلامی، متهم به ارتباطات ناسالم با نوجوانان  بوده که بنا به گفته‌ی محسنی‌اژه‌ای پس از اعتراض، در مورد «مساله  خلاف عفت» منع تعقیب شد، اما برای او قرار مجرمیت برای «تشویق به فساد» صادر شد.

پرونده این اتهام از سال ۱۳۹۰ پس از شکایت چند نفر از قاریان جوان باز شد که در سال ۱۳۹۵ در رسانه‌ها علنی شد.

به گزارش برخی رسانه‌ها، وی متهم به رابطه جنسی و  تجاوز به ۱۰ تا ۱۹ پسر نوجوانی شده‌است که نزد او قرائت می‌آموخته‌اند.  این جوانان طوسی را متهم کردند که او آنان را آزار جنسی داده‌ است.

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More