شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سمیرا زرگری، سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین، توسط شوهرش ممنوع الخروج شد

سمیرا زرگری، سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین زنان، توسط شوهرش ممنوع الخروج شده است و نتوانست دیروز همراه این تیم به ایتالیا برود.

 یک منبع آگاه در فدراسیون اسکی که نامش ذکر نشده در مصاحبه با روزنامه شرق گفت که تلاش‌های مسئولان فدراسیون برای رفع ممنوع الخروجی و اعزام او به مسابقات ایتالیا به نتیجه نرسیده است.

بر اساس این گزارش، مسئولان فدراسیون اسکی امیدوار بودند تا روزهای منتهی به اعزام، ممنوعیت زرگری را برطرف کنند و مربی دیگری را جایگزین او نکردند. در همین حال قرار شده که مرجان کلهر، عضو باسابقه تیم ملی اسکی آلپاین، مسئولیت امور مربوط به سرمربی غایب و حضور در جلسات فنی پیش از رقابت‌ها را عهده‌دار شود.

پیش از این چندین زن ورزشکار توسط شوهران خود ممنوع الخروج شده بودند.

از جمله در شهریور ۹۳ نیلوفر، اردلان کاپیتان تیم فوتسال زنان ایران، به دلیل ممنوع الخروج شدن توسط شوهرش نتوانست در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کرد. او سال ۹۴ با اجازه دادستانی در مسابقات قهرمانی فوتسال زنان جهان در گواتمالا شرکت کرد.

سال ۹۶ نیز اعلام شد که زهرا نعمتی، کماندار معلول و قهرمان دو دوره بازی‌های پارالمپیک، از سوی همسر خود ممنوع الخروج شده است. 

رهام شهابی پور، همسر زهرا نعمتی، گفته بود که «به دلیل ترک خانه از سوی زهرا و درخواست طلاق» او را ممنوع الخروج کرده و از فدراسیون تیر و کمان نیز درخواست کرده که به اردوهای تیم ملی دعوتش نکنند.

طیبه سیاوشی، نماینده مجلس دهم، ۱۷ مهر ۹۶ گفته بود که هشت زن ملی پوش از سوی همسرانشان ممنوع الخروج شده و از شرکت در بازی های بین المللی بازمانده‌اند.

بند۳ ماده۱۸قانون گذرنامه به صراحت صدور گذرنامه برای زنان شوهردار را به موافقت کتبی شوهر موکول می‌کند. تنها استثنایی که مطرح می‌شود زنانی هستند که با شوهر خود مقیم خارج هستند و زنانی که شوهر خارجی اختیار کرده و به تابعیت ایرانی باقی مانده‌اند.

در موارد اضطراری نیز در صورت اجازه دادستان شهرستان امکان صدور گذرنامه وجود دارد اما این شرایط ضروری تعریف نشده و تشخیص آن به اختیار دادستانی است. همچنین بر اساس نظریه شورای نگهبان زنانی که عازم سفر حج تمتع هستند نیز از این قانون استثنا شده اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More