شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سند ارسالی گروه هکری عدالت علی؛ مقام‌های زندان در سال ۹۸ به ضعف جدی در حفاظت از اطلاعات اذعان کرده بودند

سندی که گروه هکری عدالت علی در اختیار ایران اینترنشنال قرار داده نشان می‌دهد یگان حفاظت اداره کل زندان‌های استان‌های تهران در اسفندماه سال ۱۳۹۸ در نامه‌ به روسای زندان‌های استان‌ تهران درباره احتمال بروز حمله نظامی و ضعف شدید در حفاظت از اطلاعات هشدار داده است.

اصل سند را در انتهای گزارش بخوانید

در این نامه که یدالله هنرمند فرمانده یگان حفاظت اداره کل زندان‌های استان تهران در تاریخ ۶ اسفند سال ۹۸ نوشته است مجموعه‌‌ای از آسیب‌پذیری‌ها و نقاط قوت کارکنان زندان‌ها برای مواجهه با حمله نظامی خارجی ذکر شده است.

هنرمند در این نامه ۱۲ مورد را به عنوان آسیب‌های «‌نیروی خودی» مشخص کرده است که مواردی از جمله «‌ضعف در زیرساخت‌های مربوط به پدافند غیرعامل»، «‌نامناسب بودن تجهیزات سلاح و مهمات برای مقابله با دشمن» و «‌ضعف در حفظ و نگهداری اسناد و اطلاعات و افشای طرح‌های امنیتی و نظامی» را در برمی‌گیرد.

او در این نامه همچنین به ضعف در «نظارت بر انتشار، توزیع و تبادل اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده» و «‌ضعف در طراحی شبکه‌های ارتباطی امن و جایگزین برای تبادل اسناد » اشاره کرده است. 

افشای ویدیو‌ها و اسناد مربوط به زندان اوین به فاصله یک سال و نیم بعد از انتشار این نامه نشان می‌دهد که «‌ضعف در نگهداری اسناد طبقه‌بندی‌ شده» در زندان‌ها تا چه اندازه جدی بوده است. 

در نامه فرمانده یگان حفاظت اداره کل زندان‌های استان تهران تنها سه مورد به عنوان نقطه قوت ‌«‌نیروی خودی» ذکر شده است. او از «‌پشتیبانی اطلاعاتی و فنی از سوی جامعه اطلاعاتی برای اشراف اطلاعاتی بر اقدام‌ها و فعالیت دشمن» و «بهره‌گیری از قدرت و توان تجهیزاتی اپتیکی و الکترونیکی سایر نیروهای مسلح» به عنوان نقطه قوت یاد کرده است.

نقطه قوت سوم هم عبارتی شعاری تحت عنوان«‌وجود روحیه انقلابی‌گری و ایثارگری» ذکر شده است.

توصیه‌هایی برای مقابله با حمله احتمالی

در انتهای این نامه مجموعه‌ای از توصیه‌ها برای مواجهه احتمالی با حمله خارجی طرح شده است. در بخشی از این توصیه‌ها به «اجرای صحیح طرح تخلیه اضطراری و اولویت‌بندی اسناد، مدارک و تجهیزات» و «تشدید اقدام‌های حفاظتی برای در رابطه با مراکز نهگداری سلاح و مهمات» اشاره شده است. 

مجموعه توصیه‌های طرح شده در این نامه فاش می‌کند که نگرانی مقام‌‌های جمهوری اسلامی از حمله خارجی یا اقدام‌هایی که نهادهای امنیتی را در معرض تسخیر قرار دهد در سال ۹۸ تا چه اندازه پررنگ بوده است. 

سند دیگری که گروه هکری عدالت علی در اختیار ایران اینترنشنال قرار داده و مربوط به بهمن ماه سال ۹۸ است نشان می‌داد که مقام‌های زندان اوین در پی اعتراض‌های آبان ۹۸ آن سال و سپس سرنگونی هواپیمای اوکراینی، نگرانی حمله معترضان به زندان اوین بودند. 

گروه هکری عدالت علی از حدود ۱۰ روز پیش ویدیو‌هایی متعددی از دوربین‌های مداربسته اوین منتشر کرده که نقض حقوق زندانیان و خشونت سیستماتیک علیه آنها را به نمایش می‌گذارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More