شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سیل ایران: مسدود شدن جاده‌ها، قطعی برق و جان باختن تعدادی از عشایر

وقوع سیل در چند استان ایران موجب مسدود شدن جاده‌ها، آبگرفتگی روستاها، قطعی برق و همچنین جان باختن چند نفر شده است.

نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، دوشنبه ۱۱ فروردین در گفت و گو با ایسنا گفت: «هم اکنون شاهد بارش برف در محورهای بافت- راور، کرمان- بافت و جیرفت- دلفارد استان کرمان هستیم. همچنین بارش باران در اکثر محورهای استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، محورهای بجستان- فردوس و تربت حیدریه- کاشمر در استان خراسان رضوی، محورهای ارومیه- سلماس و  پیرانشهر- نقده در استان آذربایجان غربی و محور بندرعباس- میناب در استان هرمزگان مشاهده می‌شود.»

او ادامه داد: محور جاسک- بشاگرد در استان هرمزگان و محور فرعی کلکسورک- کهنوج در جنوب استان کرمان به علت طغیان رودخانه‌های محلی دچار انسداد شده‌اند.  

در خراسان جنوبی، علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه این استان از لغزندگی تمامی جاده‌های استان بر اثر بارش باران لغزنده و مسدود شدن سه محور این استان خبر داد.

رضایی، دوشنبه ۱۱ فروردین به خبرنگاران گفت که محورهای روستایی خرو در طبس، طبس به بشرویه و طبس به اصفهان به علت طغیان رودخانه و سیلاب مسدود شد.

همچنین ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل بحران استانداری این استان با اشاره به رهاسازی ۹ خودرو گرفتار در سیلاب، گفت که طی شبانه روز گذشته به ۱۴۱ نفر در سیلاب استان گرفتار شدند.

میرجلیلی، دوشنبه ۱۱ فروردین در جمع خبرنگاران ادامه داد: «در صورت تداوم بارندگی‌ها در خرو طبس تا بعدازظهر سد نهرین سرریز خواهد کرد و با هماهنگی صورت گرفته آب منطقه‌ای شیرهای سد را باز کرده است.

او همچنین از قطعی برق در چهار روستای شمالی استان خبر داد و اضافه کرد: «طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی مناطق استان بارش باران بیش از ۶۵ میلی‌متر گزارش شد و ۱۳۸ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح چهارشنبه بنا به دستور استاندار در حال آماده‌باش هستند.»

اما در هرمزگان به غیر از محور جاسک بشاگرد، محمد رادمهر، فرماندار شهرستان جاسک در استان هرمزگان نیز گفت محور جاسک به میناب نیز به دلیل طغیان رودخانه‌های مسیر از ساعت ۷ صبح امروز مسدود شده است.

 رادمهر دوشنبه در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: «علت بسته بودن محور جاسک به میناب طغیان رودخانه در مسیر آبنمای باغان است و محور جاسک به بشاگرد هم به علت طغیان رودخانه شریفی مسدود شده است.
روز یکشنبه نیز، مرتضی زمانپور، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفته بود که راه ارتباطی ۲۱ روستا در شهرستان کوهرنگ و ۶ روستا در شهرستان اردل در پی بارش شدید باران بسته شده است.»

همزمان در استان فارس، رییس اداره امور عشایر کازرون گفت: «سه تن از عشایر مستقر در شهرستان کازرون هنگام بازگشت از چرای دام دچار سیلاب شدند و جان سپردند.»

در خوزستان نیز علی پهلوان، معاون امداد و نجات هلال احمر این استان از وقوع سیل در شهرستان باغملک در پی سیلابی شدن رودخانه ها خبر داد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More