شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شاهزاده رضا پهلوی: امیدوارم امسال سال نه بزرگ به جمهوری اسلامی باشد

 

شاهزاده رضا پهلوی در پیام نوروزی خود ابراز امیدواری کرد که ۱۴۰۰، سال «نه بزرگ به جمهوری اسلامی»، «روزگار نو» و «پایان سختی ها و دوری‌ها» باشد.

او در پیامی ویدیویی گفت که در سال ۹۹ علاوه بر «رژیم اهریمنی»، کرونا جان عزیزان و دوستانمان را گرفت، اما مردم بیش از هر زمانی در ۴۲ سال گذشته همدل بودند و به هم نزدیک شدند.

شاهزاده رضا پهلوی از جمله نمونه‌های این همدلی را تلاش ملی برای نجات جان معترضان محکوم به اعدام و اعتراض به کشتن سوخت‌بران بلوچ و کولبران ذکر کرد.

او روزهای پایانی سال ۹۹ را نقطه اوج این همدلی و نزدیکی در کارزار «نه به جمهوری اسلامی» خواند و افزود که تکثر در این کمپین نمونه‌ای از تکثر و گوناگونی ملت تاریخی ایران است.

شاهزاده رضا پهلوی نوروز را فرصتی برای یادآوری امیدواری ملت ایران به عظمت دوباره ایران و زیستی بهتر ذکر کرد.

 

 

او افزود:«در تمام این سال‌های زمستانی که دور از میهن و در غربت نوروز را جشن گرفته‌ام لحظه‌ای در فرا رسیدن بهار زندگی ایرانیان شک نکرده‌ام و همیشه در دلم باور به آزاد شدن ایران و رهایی هم‌میهنانم زنده بوده است.»

شاهزاده رضا پهلوی گفت که همدلی و همبستگی بی‌سابقه ایرانیان در هفته‌های اخیر این باور را قوی‌تر کرده است.

او در پایان پیام خود گفت: «همه با هم بخواهیم که ۱۴۰۰ سال روزگار نوی ایرانیان، سال پایان سختی‌ها و دوری‌ها، سال به بار نشستن همدلی‌ها، سال نه بزرگ به جمهوری اسلامی و سال ایران باشد.»

در روزهای پایانی اسفند ماه، بیش از۶۰۰ کنشگر سیاسی و مدنی، هنرمند، ورزشکار، نویسنده و پژوهشگر در بیانیه‌ای با حمایت از کارزار «نه به جمهوری اسلامی» خواستار آن شدند که این مطالبه محور «همبستگی ملی» قرار گیرد.

در روزهای اخیر ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال حاکی از مشارکت گسترده شهروندان در این کارزار است.

ایران اینترنشنال
تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More