شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شمار رسمی جان‌باختگان کرونا از ۱۱ هزار نفر گذشت؛ تشدید بحران در تهران و ۱۳ استان

 

هم‌زمان با انتشار گزارش‌های رسمی درباره تشدید وضعیت هشدار و قرمز کرونا در ۱۴ استان ایران؛ آمار رسمی جان‌باختگان این بیماری از ۱۱ هزار تن فراتر رفت.

بر اساس گزارش روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه سیما سادات لاری،‌ سخنگوی وزارت بهداشت،‌ شمار جان‌باختگان این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۸ نفر بوده و تعداد کل جان‌باختگان به ۱۱ هزار و ۱۰۶ تن رسیده است.

تعداد کل مبتلایان به این بیماری در ایران نیز ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر گزارش شده که دو هزار و ۶۵۲ نفر آن مربوط به شبانه‌روز اخیر بوده است.

لاری اشاره کرد شمار بیماران با وضعیت حاد و تحت مراقبت‌های ویژه به ‌ سه‌هزار و ۹۷ نفر افزایش یافته است. 

هم‌زمان با تهران در ۱۳ استان دیگر‌ وضعیت هشدار و قرمز گزارش شده و تعداد مبتلایان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در حال افزایش است.

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرده تا ۴۰ درصد نمونه‌برداری کرونا در هفته جاری مثبت بوده و سیر ابتلا به حالت صعودی بازگشته است. 

در گیلان نیز سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد شمار ترخیص‌های بیماران کرونا کاهش پیدا کرده است.

خبرگزاری مهر گزارش داد با افزایش «عجیب» شمار بیماران کرونا در تهران ظرفیت تخت‌های اختصاص داده شده به این بیماران نیز تقریبا پر شده است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت،‌ روز چهارشنبه محدودیت‌های مربوط به کرونا را به ۱۱ استان ابلاغ کرد،‌ با این حال برخی گزارش‌ها حاکی از احتمال افزایش و گستردگی بیشتر این محدودیت‌ها به صورت منطقه‌ای است.

هم‌زمان با اعلام آمار جدید مبتلایان و مرگ و میر، روحانی در زمینه رعایت توصیه‌های بهداشتی هشدار داد و گفت:‌ «نباید بگذاریم که از وضعیت هشدار به وضعیت قرمز در موضوع کرونا تغییر وضعیت دهیم.»

تشدید شیوع این بیماری در سراسر کشور با تغییراتی در وضعیت بخش‌های مختلف از سوی دولت نیز همراه شد.

یک مقام ستاد کل نیروهای مسلح‌ اعلام کرد مدت دوره آموزشی خدمت وظیفه از روز پنجشنبه از دو ماه به یک ماه کاهش پیدا می‌کند؛ رییس سازمان هواپیمایی کشور نیز گفته است در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی بازگشت محدودیت‌های پروازی در دستور کار قرار دارد.

با تغییر وضعیت شیوع بیماری فعالیت مشاغل و محدودیت‌های مربوط به آن‌ها نیز دچار تغییر منطقه‌ای خواهد شد.

محسن فرهادی، معاون فن مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت،‌ اعلام کرده در هر استان با توجه به وضعیت اعلام شده برای گروه‌های شغلی چهارگانه و محدودیت فعالیت آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

او گفت: «سیاست کلی این نیست که محدودیت‌ها مجددا اعمال شود.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More