شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده انتظامی پایتخت بازداشت علیرضا جاپلقی را تایید کرد: با ورزش مخالف نیستیم، با حرکات ناشایست برخورد می‌کنیم

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی پایتخت درباره بازداشت علیرضا جاپلقی، جوان پارکورکار فعال در اینستاگرام،با بیان اینکه ما با ورزش مخالف نیستیم با رفتار ناشایست ایشان مخالفیم»، گفت که «این جوان ورزشکار از سوی پلیس فتای پایتخت دستگیر شده است و فرد همراهش نیز به زودی دستگیر خواهد شد».

علیرضا جاپلقی، جوان ورزشکار ایرانی که تصاویر و ویدیوهایی از پارکور خود همراه با دوست‌دخترش را در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کرد، روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت از سوی نیروی انتظامی بازداشت شد.

حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، صیح چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت، درباره جزییات بازداشت علیرضا جاپلقی پارکورکار فعال در اینستاگرام، بازداشت او را از سوی نیروی انتظامی تایید کرد و گفت که او از سوی پلیس فتای پایتخت دستگیر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی پایتخت با بیان اینکه «ما با ورزش مخالفتی نداریم»، گفت: «ورزش پارکور نیز یکی از ورزش‌ها خوب، مفرح و بانشاط است؛ اما با رفتارهای هنجارشکنانه، مبتذل و ناشایست ایشان و فرد همراهش مخالفیم و قطعا پلیس و دستگاه قضایی با این فرد و همراهش به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.»

حسین رحیمی تاکید کرد که «در جمهوری اسلامی هر فردی حق ندارد که رفتار ناشایست و ناصالحی را از خود بروز دهد، ما با نوع ورزش این افراد مخالف نیستیم، چون برخی این‌طور برداشت می‌کنند که ما با نوع ورزش مخالفیم؛ اما اصلا چنین چیزی نیست اما رفتار ضد اخلاقی این دو نفر قطعا مستحق برخورد است.»

رحیمی در پایان همچنین گفت که «آقایی[علیرضا جاپلقی] که دستگیر شده در بازداشت پلیس است و فرد همراهش نیز به زودی دستگیر خواهد شد.»

بازداشت علیرضا جاپلقی در حالی صورت گرفته که او پیش از بازداشت با انتشار ویدیوهایی از احضار خود خبر داده بود.

او همچنین دو روز پیش از بازداشت، با انتشار عکس‌هایی از پدرش در توییتر، در یادداشت کوتاهی با عنوان «با پدر من آشنا شید»، نوشت: «محمد جاپلقی، افسر مبارزه با مواد مخدر تهران که خرداد سال ۸۹، بعد از ۲۸ سال خدمت به طرز کاملا مرموز و بی‌سر و صدا ناپدید و پرونده بسیار قطورش هم چند سال پیش بدون هیچ نتیجه‌ای بسته شد.»

پلیس فتای جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر، بارها جوانان فعال یا کاربران فضای مجازی را بازداشت کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More