شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده سپاه: اسرائیل تحت پوشش موشک‌های حزب‌الله است

 

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران گفت اسرائیل تحت پوشش موشک‌های حزب‌الله لبنان است.

او که با هفته‌نامه سروش گفتگو کرده است، تاکید کرد که همه برنامه‌های اسرائیل شکست خورده و «بخش عمده‌ای از خاک اشغال‌کرده را نیز از دست داده است.»

او همچنین از گروه‌های فعال در غزه حمایت کرد و گفت توانمندی «جبهه مقاومت انقلاب اسلامی» ناشی از «موفقیت‌های بی‌نظیر انقلاب اسلامی» است که «خیلی هم قابل بیان است.»

روز جمعه ۲۴ اسفند، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، جمهوری اسلامی را متهم کرده بود که در ۴۰ دهه گذشته، مهم‌ترین تخصصش این بوده که در کشورهای دیگر جنگ داخلی ایجاد کند.

محمدعلی جعفری اما حضور ایران در این کشورها را تشکیل «جبهه مقاومت» دانسته است. او با اعلام اینکه سوریه «محور اصلی مقاومت» است، گفته است ۱۰۰هزار نفر در سوریه و ۱۰۰ نفر در عراق برای شکل‌دهی «مقاومت مردمی» سازماندهی شده‌ان

گروه‌های موسوم به «دفاع وطنی» در سوریه و گروه‌‌های شبه نظامی «حشد‌الشعبی» در عراق در طول ۴سال گذشته با حمایت مالی و تسلیحاتی ایران تشکیل شده‌اند.

فرمانده سپاه نیز در این گفتگو با تایید «کمک نظامی» به این گروه‌ها، گفته است: «اینها در برابر تریلیون‌ها دلاری که آمریکایی‌ها علیه مقاومت به‌طور مستقیم و غیر‌مستقیم هزینه می‌کنند، چیزی نیست.»

روز جمعه ۲۴ اسفند، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در واکنش به حملات راکتی به اسرائیل، در توییتی ایران را متهم کرد که مانند یک «استاد عروسک‌گردان» به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های «تروریست» مشغول هستند.

فرمانده سپاه پاسداران در این گفتگو همچنین درباره مسائل سیاست داخلی ایران هم اظهارنظر کرده است.

او با تاکید بر اینکه «وظیفه سپاه»، مقابله با « جریانات فکری انحرافی» است، گفته است سپاه هرگز وارد «گروه‌بندی‌های سیاسی» نشده است.

با این حال او در همین گفتگو با انتقاد تلویحی از سیاست‌های حسن روحانی پرداخته و گفته است: «کسی که در مناظره‌های انتخاباتی فقط خوب حرف می‌زند، بعد از رای آوری هم صرفا خوب حرف خواهد زد.»

او با اشاره به انتخابات سال ۱۳۹۶ ریاست‌جمهوری در ایران به مردم گفته است: « اگر قرار باشد پیروز صحنه انتخاب حرف‌زن خوبی باشد، همه‌ انقلاب می‌شود حرف» و نباید به افرادی که «بهتر حرافی» می‌کنند، رای بدهند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More